Weg met de reclamespoelknop


Stel nu, stel nu, dat die geweldige kopstoot (tegen de bal) van Zizou nar de hoek in plats van recht op de keeper gegaan zou zijn? Voetbal is toeval, vaak, toch? En ook dat alles zo moest zijn in het leven, achteraf gezien, toch?
Zo filosofeerde en droomde ook Mike Shaw, directeur reclameverkoop van het Amerikaanse tv-netwerk ABC: stel, je kon de vooruitspoelknop van digitale recorders onklaar maken. Gewoon, kijkers drukken op die knop en hij doet het niet. Ze drukken er nog een keer op, maar hij weigert gewoon te spoelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJa, kijkers hebben hun programma's opgenomen, en kijken toch rustig door bij reclame. Dat is geen droom, maar een streven van Shaw dat hij besprak met kabelaars en dvr-makers.
Iets serieuzer: met software bewerkstelligen dat bij reclame de dvr niet kan doorspoelen. Moet een afspraak over te maken zijn, denkt Shaw. En als de Amerikanen dan gewoon gaan plassen en popcorn maken? Doen ze niet, zegt hij, want eigenlijk diep in hun hart vinden de kijkers de reclame hartstikke leuk. Zegt Shaw.
Suggestie voor mijnheer Shaw: ga overleggen met de producenten van bankstellen; installeer software in de banken zodat deze bij reclame automatisch de kijkers vastzuigen. Kijken zul je, naar de spots van ABC, snotjongens!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid