Overslaan en naar de inhoud gaan

Liever gokken dan cultuur snuiven

Nederlandse consumenten hebben in 2005 ruim 7,5 miljard euro besteed aan recreatieve goederen zoals kaartjes voor de bioscoop,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderling is veel verschil in besteed bedrag tussen de recreatieve goederen. 2 miljard euro (27 procent van alle recreatieve bestedingen) is uitgegeven aan loterijen, het casino en kansspelen. Uitgaven aan culturele activiteiten zoals museumbezoek en bibliotheken staan op de laatste plaats met 0,9 miljard euro (12 procent). Daartussenin staan de uitgaven aan podiumkunsten, het theater, popfestivals en de kermis met 1,8 miljard euro (25 procent). De uitgaven aan bibliotheken groeien echter wel het meest, samen met de uitgaven aan dierentuinen.

related partner content for mobile comes here

Helaas meldt het CBS niet waar de groei in bibliotheekuitgaven aan te danken is. Is de Nederlandse consument meer gaan lezen, zijn meer consumenten gaan lezen, of zijn de bibliotheekuitgaven gegroeid door het uitlenen van DVD's en games?

Meer cijfers zijn te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in