DMexco - Turning Vision into Reality


Digital Marketing Exhibition & Conference (DMexco) is het grootste digital marketing evenement van Europa. Dit is het vijfde jaar en het evenement groeit jaarlijks met 25 procent. Maar liefst 750 bedrijven zijn vertegenwoordigd, 180 uur conferentie, lezingen en workshops en ruime gelegenheid om te verkennen en te netwerken. Zie hier de DMexco video-impressie van dag 1. Een dag vol inzichten, innovaties en heel veel mensen uit meer dan 80 landen. Het thema dit jaar is “Turning Visions into Reality” waarbij de focus in lezingen vooral gericht is op hoe technologie en creativiteit samen tot succes leiden. Hierbij de highlights.
Keynotes Unilever & Procter & Gamble
Keith Weed en Marc Pritchard delen de visie dat merkontwikkeling gedragen wordt door een goed idee. Een idee dat mensen raakt, een thema dat je als merk adopteert en dat onderdeel wordt van je merk identiteit.
Een thema waarin mensen zich herkennen, hen helpt en waarin consumenten zich kunnen verbinden met het merk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet klinkt misschien niet nieuw, maar de digitalisering heeft wel een enorme impact gehad op de manier waarop deze bedrijven advertising bedrijven. Was het vroeger een reclameboodschap van een product die centraal stond in een offline campagne, tegenwoordig is het een thema, gekoppeld aan een merk, dat digitaal start en via social groeit naar offline zichtbaarheid.
Keith Weed, CMCO bij Unilever, presenteerde “Yours Digitally” met als kernboodschap dat de digitale wereld de Unilevermerken ongekende mogelijkheden hebben gegeven om waarde en betekenis aan mensen te geven. Digitaal maakt het mogelijk om met mensen in contact te komen, om conversaties aan te gaan, relaties te ontwikkelen en mensen met elkaar te verbinden. De visie bij Unilever is “build brands for live” en dat doen ze met de strategie People first - Build brand love - Unlock the magic.
Keith deelde in zijn presentatie de online successen van de Dove sketches-campagne voor vrouwen, Lifebuoy zeep voor kinderen in ontwikkelingslanden, en doet de oproep aan alle mannen wereldwijd om mee te doen met de nieuwe Axe campagne - brandweermannen zijn stoer, maar vrouwen kiezen een astronaut, dus win die reis naar de maan! De kracht van digitaal betekent dat de campagnes van Unilever gedragen worden door mensen die actief zijn in social media. Engagement en involvement is de kracht van digital en vormt daarmee de standaard voor branding - yours digitally.
Global Brand Building Officer Marc Pritchard zegt: “Digital marketing is dead, we have united the online and offline world of our brand activities and the impact is beyond expectation.” Marc presenteert campagnes voor vrouwen en mannen uit Mexico en America en de boodschap is: “brand building in a digital world is about having a great idea, an idea that originates from a deep human insight, an simple recognition and a direct emotional connection.”
Zo’n thema is bijvoorbeeld “aantrekkelijkheid” want wie is er soms niet onzeker over zijn uiterlijk. Kies een thema dat duurzaam is, zodat het je merk versterkt en onderdeel wordt van de brand id, en maak het de rode draad in campagnes. Een thema is vervolgens goed door te vertalen naar locale markten en specifieke doelgroepen.
Bij P&G starten ze tegenwoordig alles digitaal en testen ze of ideeën ook aanslaan. Vervolgens werken ze de campagnes uit naar de echte wereld. Wat begint op Youtube met een filmpje groeit vervolgens via social media en krijgt vervolgens pas offline zichtbaarheid in billboarding, point of sale materiaal en pas weken later TV commercials. Digital maakt advertising niet alleen meer effectief, het betrekken van mensen, de conversaties over de thema’s en het verzorgen van behoeftes geven merken de mogelijkheid om echte relaties met consumenten te ontwikkelen.
Zie hier alle presentaties van de conference hal - de video is goed voor 9 uur inzicht en inspiratie!
In de Debating hall zijn op dag 1 ook verschillende gesprekken gevoerd over hoe merken waarde kunnen creëren en synergie kunnen realiseren tussen paid, owned en earned media.
Schaalbaarheid en momentum marketing zijn vraagstukken die passen bij het oude denken, net als merken die bedacht zijn in de boardroom. Meaningful Brands in a Real Time World gaat over het ontwikkelen van waarde in “meaningfull moments voor mensen.” Zowel merken als mediabureaus hebben hier nog heel wat stappen te zetten in creativiteit en duurzame merkontwikkeling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid