Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de twee nieuwe loten aan de speciaalbier-stam van Grolsch

De speciaalbiertrend zet voorlopig door. Uit tien bieren van ‘de Grolsch Proeverij’ werden deze twee het meest gewaardeerd.
De nieuwe speciaalbieren
De nieuwe speciaalbieren
© Grolsch
De nieuwe speciaalbieren
De nieuwe speciaalbieren
© Grolsch

Grolsch brengt twee nieuwe speciaalbieren op de markt: Grolsch Klassieke Blond en Grolsch Saison. Dat laat zien dat de speciaalbiertrend, die zich zo rond 2010 versnelde, nog altijd alive and kicking is. Meer over de twee nieuwe varianten leest u hier.

related partner content for mobile comes here

Het valt op dat Grolsch kiest voor twee bieren met een relatief hoog alcoholpercentage (respectievelijk 6,7 en 6,5 procent). Dat terwijl het Nationaal Bieronderzoek, dat periodiek wordt uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Brouwers, laat zien dat de bierconsument vaker speciaalbier wil met minder alcohol.

Juan Pérez Nijhuis, brand manager Grolsch Speciaalbier, meldt overigens met oog op bovenstaande dat het merk nog meer in het vat heeft zitten. 'We hebben nog meer introducties dit voorjaar binnen speciaalbier. Volgende week volgt er meer.'

Verkrijgbaar

De beide speciaalbieren waren als onderdeel van de Grolsch Proeverij tot nu toe alleen tijdelijk op tap verkrijgbaar bij vijftig geselecteerde Grolsch horecagelegenheden. Vanaf deze week is Grolsch Saison verkrijgbaar bij Jumbo, terwijl de variant Klassieke Blond landelijk verkrijgbaar zal zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in