Overslaan en naar de inhoud gaan

Liever 3 vrienden of 300 kennissen?

Mensch zoekt altijd naar het karakter in merken. Omdat mensen hechten aan karakter. Bij mensen èn bij merken.
Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder

Steeds meer wetenschappelijk onderzoek toont aan dat menselijke merken sterker zijn. Maar wanneer ben je echt menselijk? Wanneer hechten mensen zich aan je? Hoe meer mensen het karakter in je merk herkennen, hoe meer ze met je merk hebben. Alleen als je karakter durft te tonen, hebben mensen echt iets met je. Of niet.

 

Karakter maakt het verschil. Net als in het echte leven. Mooi toch? Liever 3 vrienden dan 300 kennissen”.

Jack de Graaff (Mensch)

De CH-sessie

Vanuit dit inzicht ontwikkelde Mensch de CH-sessie. Een op wetenschappelijke inzichten gebaseerde methode om er achter te komen wat het karakter in jouw merk is. Geen standaard waarden, wel de essentie. Met als basis drie pijlers: persoonlijkheid, competentie en moraliteit. De persoonlijkheid en competenties zijn geijkte onderdelen om je merk menselijker te maken. Heel waardevol, maar nog niet sturend. De toevoeging van moraliteit maakt het verschil. Het morele kompas van je merk toevoegen, zorgt voor een uitgesproken karakter, noem het de merkessentie. En natuurlijk kan het tonen van een uitgesproken karakter ook polariseren. Maar is dat erg? De durf hebben om je uit te spreken, te laten zien waar je voor staat is misschien wel de enige manier om mensen te boeien en binden in deze tijd. Zeker als je liever 3 vrienden dan 300 kennissen hebt.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in