Overslaan en naar de inhoud gaan

Dirk mag zich discounter noemen

Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros kunnen wel degelijk als discounters worden gekwalificeerd, zo heeft het Hof in Den Haag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Hof deed uitspraak in een hoger beroepszaak van Plus Retail, meldt . Plus Retail procedeert al enige tijd om Dirk uit de boeken te krijgen als discounter.

related partner content for mobile comes here

De aanleiding was de komst van een Bas van der Heijden in een winkelcentrum in Hendrik-Ido-Ambacht. Plus zou bij ASR hebben bedongen dat er in het winkelcentrum naast een Plus-supermarkt een discounter à la Lidl of Aldi zou komen. Dat bleek tot woede van Plus uiteindelijk een Bas te zijn, onderdeel van het Dirk van den Broek-concern.

Het Hof oordeelde dat er geen vastomlijnde betekenis is van het begrip ‘discounter’ en dat het dan ook niet reëel is om alleen Lidl en Aldi als zodanig te bestempelen. Plus moet op straffe van een dwangsom van 5000 euro per dag, met een maximum van 200.000 euro, volledige medewerking verlenen aan de komst van de super.

Directeur Michiel de Haan van Detailconsult (moederbedrijf van Dirk van den Broek en Bas van der Heijden) zegt heel blij te zijn met de uitspraak. ‘Wij worden door de rechter nu dus ook definitief als discounter gezien’, zegt hij tegen Distrifood. De algemeen directeur zei eerder al tegen het nieuwsblad dat discount nog altijd gaat over prijs en niet over assortiment en service, zoals Plus betoogde.

Plus Retail laat het er niet bij zitten en start een bodemprocedure.

Bron: Distrifood.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in