Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei Unilever uit opkomende markten

Unilever heeft de omzet en winst in het tweede kwartaal zien stijgen dankzij een sterke vraag in opkomende markten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat verwachten analisten geraadpleegd in opdracht van ANP-Reuters. De omzet steeg in het tweede kwartaal naar verwachting met 11 procent tot 11,6 miljard euro. Het aangepaste bedrijfsresultaat steeg naar verwachting met 14 procent tot 1,74 miljard euro. Volgens analist Richard Withagen van SNS Securities worden de inkomsten niet alleen gedreven door een sterke vraag in opkomende markten, maar ook door gunstige wisselkoerseffecten.

related partner content for mobile comes here

Hij wijst daarentegen wel op stevige prijsconcurrentie in markten als India en Brazilië. Het meeste risico loopt het bedrijf in West-Europa. 'We gaan hier uit van lagere marges, omdat het bedrijf in de organisatie en zijn merken investeert.'

Withagen denkt dat Unilever zijn vooruitzichten herhaalt. Eerder liet Unilever weten te rekenen op een steeds moeilijker handelsklimaat naar mate het jaar vordert. Ook gaat het bedrijf uit van steeds hogere kosten voor grondstoffen en toenemende prijsconcurrentie. Een winstprognose heeft Unilever niet gegeven.

Bron: ANP-Reuters/AFN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in