Spil Games ziet groei in sociale media
Was de groeistrategie van het Nederlandse Spil Games tot voor kort gericht op het internationaal uitrollen van eigen gameportals, steeds vaker zullen de bezoekers via andere platforms toegang krijgen tot het spelen van games. Een eerste stap in die richting werd in mei dit jaar gezet met de lancering van een gamesplatform (Zapapa) op Hyves.
Een nieuwe alliantie is vandaag bekendgemaakt: een samenwerking met VZ Networks, met 17 miljoen gebruikers het grootste sociale netwerk van Duitsland. Zapapa draaide al in beta, maar is vandaag
officieel toegankelijk voor de leden. De social media strategie van Spil Games is erop gericht in meer landen allianties aan te gaan met sociale netwerken. Samenwerking met Facebook heeft geen prioriteit. CMO Oscar Diele: ‘We doen al een paar dingen samen met Facebook, maar we richten ons op de local heroes, zoals Hyves en VZ Networks.’
De multiplayer games van Spil Games worden aangeboden op de drie platformen van VZ Networks: studiVZ.net, schuelerVZ.net, en meinVZ.net. Een van de voordelen van social gaming is dat er meer gerichte advertentiemogelijkheden beschikbaar komen. Over de verdeling van de inkomsten doet Diele geen uitspraken. ‘Maar we zijn erg tevreden.’ Het aanbod van games is enigszins afwijkend van de games op de eigen gameportals. De nadruk ligt op multiplayer spellen en ‘lichte social games’. Een voorbeeld is Happy Harvest, dat is geïnspireerd op het op Facebook enorm populaire Farmville.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMeer vandaag in Adformatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid