Seksebewuste billboards in Japan
De ontwikkelingen van dit soort digitale borden is al langer aan de gang. De afgelopen jaren zijn de makers hiervan aan het experimenteren met technologie die onderscheid kan maken in de mensen die voor het bord staan – bijvoorbeeld in leeftijd, of welk kledingstuk deze mensen het beste zou staan.
Wanneer deze techniek groot ingezet zal worden, hangt af van de resultaten van testen zoals die in Japan.
Er zijn ook andere voorbeelden:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMicrosoft en Intel werken aan een nieuwe generatie van zogenaamde ‘smart signs’ die de leeftijd, sekse en lengte van de mensen die voor het bord staan, kan herkennen. Deze digitale borden zouden ook kunnen dienen als directe providers van ruwe informatie, om bijvoorbeeld aan retailers te laten weten welke producten en/of beelden de meeste aandacht op de winkelvloer krijgen.
Een Canadees bedrijf, Tava Touchpoints, levert digitale mediaschermen aan groentewinkels en andere retailers die de aandacht van consumenten trekken door middel van biometrische technologie. Deze schermen richten zich op de consument ten tijde van de aankoop van producten en gebruikt sensoren en biometrische gezichtslezers voor marktonderzoek. Er wordt hierbij ook gebruikgemaakt van technologie om het aantal klanten te tellen die naar het scherm kijken. Een meetsysteem analyseert dit publiek en geeft aan hoe lang mensen naar het scherm kijken, op welke tijden en welke dagen en hoeveel mannen en vrouwen kijken.
Een ander bedrijf, NEC Electronics, heeft digitale schermen ontwikkeld die de leeftijd, sekse van voorbijgangers meet, en hoeveel het er zijn. Deze informatie kan worden gebruikt om demografische informatie verschaffen.
(Bron CNET/Wall Street Journal/MarketingVox)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid