Overslaan en naar de inhoud gaan

Seksebewuste billboards in Japan

Op dit moment doen 11 spoorwegmaatschappijen in Japan een jaar lang een proef met billboards die mannelijke en vrouwelijke gezichten van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ontwikkelingen van dit soort digitale borden is al langer aan de gang. De afgelopen jaren zijn de makers hiervan aan het experimenteren met technologie die onderscheid kan maken in de mensen die voor het bord staan – bijvoorbeeld in leeftijd, of welk kledingstuk deze mensen het beste zou staan.

related partner content for mobile comes here

Wanneer deze techniek groot ingezet zal worden, hangt af van de resultaten van testen zoals die in Japan.
Er zijn ook andere voorbeelden:

Microsoft en Intel werken aan een nieuwe generatie van zogenaamde ‘smart signs’ die de leeftijd, sekse en lengte van de mensen die voor het bord staan, kan herkennen. Deze digitale borden zouden ook kunnen dienen als directe providers van ruwe informatie, om bijvoorbeeld aan retailers te laten weten welke producten en/of beelden de meeste aandacht op de winkelvloer krijgen.

Een Canadees bedrijf, Tava Touchpoints, levert digitale mediaschermen aan groentewinkels en andere retailers die de aandacht van consumenten trekken door middel van biometrische technologie. Deze schermen richten zich op de consument ten tijde van de aankoop van producten en gebruikt sensoren en biometrische gezichtslezers voor marktonderzoek. Er wordt hierbij ook gebruikgemaakt van technologie om het aantal klanten te tellen die naar het scherm kijken. Een meetsysteem analyseert dit publiek en geeft aan hoe lang mensen naar het scherm kijken, op welke tijden en welke dagen en hoeveel mannen en vrouwen kijken.

Een ander bedrijf, NEC Electronics, heeft digitale schermen ontwikkeld die de leeftijd, sekse van voorbijgangers meet, en hoeveel het er zijn. Deze informatie kan worden gebruikt om demografische informatie verschaffen.
(Bron CNET/Wall Street Journal/MarketingVox)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in