'Minderjarigen zien alcoholreclame in bios'
Dat zegt het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (Stap). Volgens het instituut overtreden adverteerders hun eigen regels die zijn vastgelegd in de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken.
Bij meer dan de helft van de films voor 6 jaar en ouder zouden alcoholreclames te zien zijn. Onderzoek heeft aangetoond dat deze reclames invloed hebben op de leeftijd waarop jongeren gaan drinken en op hun drinkgedrag, aldus Stap. Het instituut pleit ervoor dat voor alcoholreclame in de bioscoop dezelfde wettelijke regels gelden als voor alcoholreclame op radio en tv. Sinds 1 januari 2009 is alcoholreclame voor negen uur 's avonds niet meer toegestaan. Stap wil het liefst een verbod op alcoholreclame in de bioscoop. Zo'n verbod bestaat al in Frankrijk.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBron: NOS.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid