Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegener ziet advertentieopbrengst verder dalen

Wegener heeft de opbrengsten uit advertenties in de eerste helft van het jaar verder zien dalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dankzij kostenbesparingen en stijgende inkomsten uit abonnementen en de verkoop van andere producten verbeterde het bedrijfsresultaat wel ten opzichte van de eerste helft van 2009, zo maakte het uitgeefbedrijf vanochtend bekend.

related partner content for mobile comes here

De uitgever van regionale kranten zag de totale opbrengsten van advertenties met ruim 3 procent dalen in vergelijking met de eerste helft van 2010. Die daling was aanzienlijk minder dramatisch dan een jaar eerder, toen de opbrengsten met 23 procent daalden.

Door abonnementen duurder te maken wist Wegener de terugloop van het aantal betalende abonnees te compenseren. Het aantal abonnementen liep met bijna 2 procent achteruit, de omzet uit de abonnementen ging echter ruim 2 procent omhoog.

Het totale bedrijfsresultaat steeg met ruim 4 miljoen euro tot 30,3 miljoen euro. Wegener waarschuwde echter dat dit positieve resultaat door de onzekere omstandigheden niet zonder meer kan worden doorgetrokken naar de rest van het jaar.

Bron: De Financiële Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in