Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Journalisten volgen, hoe makkelijk kan het zijn?’

Journalisten en bloggers gebruiken naast persberichten een heleboel andere nieuwsbronnen. 63 procent bijvoorbeeld gebruikt RSS feeds.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft Jan Willem Alphenaar op naar aanleiding van een onderzoek in samenwerking met Marketingfacts, ANP Pers Support en Lewis PR onder 215 journalisten en bloggers. ING bijvoorbeeld experimenteerde vorige week met een social media release om aan te geven dat ze meegaan met hun tijd, maar een eenvoudige RSS-feed ontbrak.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat 85 procent van de respondenten voor de nieuwsgaring Google gebruikt. En dat zelfs 99 procent Google gebruikt om achtergrondinformatie te vinden voor een artikel. Het is voor organisaties dus zaak om hun SEO (search engine optimization) goed op orde te hebben.

Van Alphenaar schat dat onder pr-adviseurs slechts 8 procent van de internetters gebruikmaakt van Twitter, tegenover 54 procent van de ondervraagde journalisten en bloggers. ‘Hoe makkelijk kan het zijn om als PR-professional te volgen wat er leeft bij journalisten?’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in