‘Journalisten volgen, hoe makkelijk kan het zijn?’
Dat schrijft Jan Willem Alphenaar op marketingfacts.nl naar aanleiding van een onderzoek in samenwerking met Marketingfacts, ANP Pers Support en Lewis PR onder 215 journalisten en bloggers. ING bijvoorbeeld experimenteerde vorige week met een social media release om aan te geven dat ze meegaan met hun tijd, maar een eenvoudige RSS-feed ontbrak.
Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat 85 procent van de respondenten voor de nieuwsgaring Google gebruikt. En dat zelfs 99 procent Google gebruikt om achtergrondinformatie te vinden voor een artikel. Het is voor organisaties dus zaak om hun SEO (search engine optimization) goed op orde te hebben.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVan Alphenaar schat dat onder pr-adviseurs slechts 8 procent van de internetters gebruikmaakt van Twitter, tegenover 54 procent van de ondervraagde journalisten en bloggers. ‘Hoe makkelijk kan het zijn om als PR-professional te volgen wat er leeft bij journalisten?’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid