Overslaan en naar de inhoud gaan

Japans billboard registreert leeftijd en geslacht

Op Japanse stations zijn digitale billboards geplaatst die met camera’s de leeftijd en het geslacht van voorbijgangers registreren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De informatie kan worden gebruikt om speciaal op het publiek afgestemde boodschappen te tonen, meldt het Nederlands Dagblad. Het onlangs gelanceerde proefproject met 27 schermen wordt uitgevoerd door een consortium van elf spoorbedrijven. De schermen werken met technologie voor gezichtsherkenning.

related partner content for mobile comes here

'De camera kan het geslacht en leeftijd van een persoon onderscheiden, zelfs als de persoon alleen langs het scherm loopt’, zegt een woordvoerder. Na analyse van de gegevens wordt de boodschap aangepast. 'Dit moet leiden tot advertenties die overeenstemmen met de interesse van de mensen die het station op een bepaald moment gebruiken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in