Overslaan en naar de inhoud gaan

CBS News houdt social media en real time web niet in de gaten, uw bedrijf wel?

Tja. Daar sta je dan met je Oranjeshirt en je pletterpet op je kop. Het Nederlands elftal is weer de schlemiel, drie keer een WK-finale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tja. Daar sta je dan met je Oranjeshirt en je pletterpet op je kop. Het Nederlands elftal is weer de schlemiel, drie keer een WK-finale verliezen, het lijkt godsonmogelijk maar het is toch echt gebeurd. Nou, niet in de ogen van CBS News. De Amerikaanse nieuwsgigant plaatste per abuis het nieuwsbericht ;The Netherlands Win World Cup&;">'The Netherlands Win World Cup' op hun website. Inmiddels is het bericht verwijderd, maar de grootste schade blijkt reeds aangericht. Hoe kan zo'n enorme nieuwsorganisatie zo'n blunder in de huidige tijd van het real time web en social media nu zó lang - ruim een halve dag - over het hoofd zien?

related partner content for mobile comes here

Geretweet

Zeker gezien het feit dat het bericht tot vlak voor de verwijdering zeker zo'n 1400 keer is geretweet, blijkt uit de Tweetmeme knop (dat groene tellertje dat je ook hier onder deze blog vindt, klik er maar eens op...). Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, schrijft nadat ik hem had geattendeerd op de blunder van CBS. Maar, zoals David ook al opmerkt: "In this case it has not been noticed by anyone at CBS News for ages – 15 hours on the real-time Web is an eternity in dog years."

Lees verder onder screenshot.

Simpel te voorkomen

Dit kan uw bedrijf ook overkomen. Misschien niet in deze orde van grootte, maar toch. En het kan zo simpel te voorkomen zijn. Het enige dat u hoeft te doen is een zoekopdracht naar de naam van uw bedrijf toe te voegen in Tweetdeck, of Hootsuite, of welke Twitterclient u ook maar gebruikt. Via de translatefunctie in Tweetdeck had een CBS-medewerker vast en zeker kunnen begrijpen waar al die Nederlandse tweets over gingen... Op het real time sociale web heb je als bedrijf geen excuus meer, mensen praten over uw bedrijf zonder uw medeweten. En berichten gaan verdomd snel viraal. Dus stel uzelf even de volgende vraag? Houden wij het real time web wel goed genoeg in de gaten?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in