Recordaantal adverteerders radio in tweede kwartaal


Volgens cijfers van het RAB (Radio Advies Bureau) is de radio-omzet in het tweede kwartaal 5,6 pct gestegen, waardoor de totale omzet in het eerste half jaar uitgekomen is op 109.932.000 euro.
Een record aantal van 1275 adverteerders heeft in de eerste zes maanden van dit jaar voor radio gekozen. Nog nooit eerder was dit zo hoog, aldus RAB. Ten opzichte van de eerste helft van 2009 is dit een stijging van maar liefst 10 pct.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRAB-directeur George Bohlander: 'Het is fantastisch, dat zoveel adverteerders voor radio kiezen. In vergelijking met geheel 2009 zijn er alleen al dit jaar 348 nieuwe adverteerders op radio bijgekomen. De grootse nieuwkomer is Hero met producten als Fruitontbijt en Fruit2day.'
Bohlander meldt verder dat in vijf jaar tijd het aantal adverteerders met 20 pct is gegroeid. 'Daarmee is bewezen dat radio steeds vaker een belangrijk onderdeel vormt van de totale mediamix van veel adverteerders. Opvallend is ook de explosieve groei bij non-spot.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid