Overslaan en naar de inhoud gaan

Recordaantal adverteerders radio in tweede kwartaal

Na een lichte stijging van de radio-omzet in het eerste kwartaal 2010 heeft radio een uitstekend tweede kwartaal gerealiseerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens cijfers van het (Radio Advies Bureau) is de radio-omzet in het tweede kwartaal 5,6 pct gestegen, waardoor de totale omzet in het eerste half jaar uitgekomen is op 109.932.000 euro.

related partner content for mobile comes here

Een record aantal van 1275 adverteerders heeft in de eerste zes maanden van dit jaar voor radio gekozen. Nog nooit eerder was dit zo hoog, aldus RAB. Ten opzichte van de eerste helft van 2009 is dit een stijging van maar liefst 10 pct.

RAB-directeur George Bohlander: 'Het is fantastisch, dat zoveel adverteerders voor radio kiezen. In vergelijking met geheel 2009 zijn er alleen al dit jaar 348 nieuwe adverteerders op radio bijgekomen. De grootse nieuwkomer is Hero met producten als Fruitontbijt en Fruit2day.'

Bohlander meldt verder dat in vijf jaar tijd het aantal adverteerders met 20 pct is gegroeid. 'Daarmee is bewezen dat radio steeds vaker een belangrijk onderdeel vormt van de totale mediamix van veel adverteerders. Opvallend is ook de explosieve groei bij non-spot.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in