Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch lanceert nieuwe campagne met non-branded tijdschrift

Grolsch, het merk van Tukker-land, schurkt aan tegen de hippe hoofdstedelijke scene. Gisteravond was er op de Westergasfabriek in Amsterdam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

(zangeres van Miss Montreal) en (acteur) mochten de show stelen en staan ook op de cover van , dat er overigens opmerkelijk goed uitziet.

related partner content for mobile comes here

Eigenzinnigheid is het thema van de campagne die gaat lopen. Vanaf vandaag is er een nieuwe tv-commercial en is ook de nieuwe live gegaan.

De nieuwe commercial gaat over proosten op eigenzinnige daden en wil laten zien dat het zin heeft en goed voelt om je eigen koers te varen. Vanaf vandaag ligt de helft van de oplage van het nieuwe magazine in de winkel (4,95 euro) en op dezelfde dag start de commercial op de Nederlandse televisie. De andere helft wordt weggegeven bij kratten Grolsch en aan de horeca. In de komende maanden start ook de printcampagne.

Grolsch speelt in het magazine een buitengewoon ondergeschikte rol. Grolsch spreekt zelf over een non-branded magazine dat een ode wil zijn aan de eigenzinnigheid. Bij doorbladeren heeft de argeloze lezer werkelijk geen idee dat het een ding van Grolsch is. Alleen op de achterpagina kom je het merk tegen: een advertentie met oud-directeur Theo de Groen.

Voor de printcampagne is men dus weer in het archief gedoken. In print figureren de ‘eigenzinnige’ voorvaders van het merk. Grolsch: ‘Peter Cuyper, één van Grolsch’ eerste biermeesters, brouwde bier vooral voor zichzelf. Bier dat híj lekker vond, anders van smaak dan andere bieren. En Theo de Groen, die in 1895 de brouwerij kocht, deed ook zijn eigen ding. Hij luisterde niet naar zijn boekhouders, die hem adviseerden de beugel wegens hoge productiekosten in de ban te doen. En deed daarmee wat goed voelde’.

Al deze mensen komen dus terug in de printcampagne. Ook wil men gaan inspelen op de actualiteit. Als er zich in het nieuws een eigenzinnig persoon voordoet, dan gaat Grolsch die in print “Proost” toewensen: Op….

Deze ‘proosten’ of ‘Opjes’ op de eigenzinnigheid komen ook terug op de vernieuwde website van Grolsch. Ook op festivals zoals Lowlands, de Uitmarkt en Valtifest, is Grolsch vertegenwoordigd. In een beugelbar kunnen mensen proosten op alles wat deze festivals zo eigen maakt. Festivalgangers kunnen bijvoorbeeld antwoord geven op de vraag “Wat maakt Lowlands, Lowlands?” en dit proostmoment op foto vast laten leggen.

Deze beelden worden vervolgens groot getoond op het event en op de site. Later dit jaar volgen proosten op de eigenzinnigheid van Oost-Nederland met een speciaal activatieprogramma voor voetbalclubs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in