Overslaan en naar de inhoud gaan

AH reageert op Opinionators’ actie voor retour oranje prullaria

NA WK alle Beesies inleveren- Albert Heijn wil oranje gadget tweede leven geven
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

AMSTERDAM – Supermarktketen Albert Heijn roept op om alle 'Beesies' terug te brengen naar de winkel wanneer het Nederlands elftal Zuid-Afrika heeft verlaten. Dit om te voorkomen dat de pluche rupsen in de prullenbak belanden. Albert Heijn heeft 30,5 miljoen Beesies geproduceerd, die tijdens het WK-voetbal bij elke vijftien euro aan boodschappen werden verstrekt aan klanten. “Als mensen hun Beesie inleveren, zorgen wij ervoor dat het speeltje een goede bestemming krijgt”, zegt Anoesjka Aspeslagh, woordvoerster van Albert Heijn.

related partner content for mobile comes here

Verschillende organisaties hebben zich bij de supermarktketen gemeld en gevraagd of zij de Beesies mogen ophalen, na afloop van het WK. Zo kunnen de vijftien centimeter lange harige rupsen bij ontwikkelingsorganisaties terechtkomen. Zij vertrekken de gadgets aan kinderen in derdewereldlanden. Wat overblijft, wordt volgens de woordvoerster op verantwoorde manier vernietigd.

Eerder deze week kwam marketingbureau Opinionators met ‘Return-to-Sender’. Ook deze actie roept op tot het terugbrengen van alle gratis oranje gadgets naar de supermarkten. ‘Het liefst met een briefje met de reden waarom de prullaria geretourneerd worden’, zegt Emilie van Rappard van Opinionators. Voorbeeldbriefjes zijn te downloaden via de website van het bureau. In het ene briefje wordt gepleit voor een lease-constructie van de oranje gadgets, in de ander voor hergebruik. ‘Return-to-Sender’ is bedoeld om mensen bewust te maken van de noodzaak tot afvalreductie. Van Rappard: “Iedereen wil minder afval produceren: toch accepteren we de prullaria massaal bij de kassa’s. Ook al doen we er verder niets mee. “

Voor Albert Heijn is het geen optie de Beesies te bewaren voor een volgend voetbaltoernooi. De keten wil dan met een nieuwe gadget komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in