Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma stopt met Mind Magazine

Sanoma Uitgevers heeft besloten de uitgave van de titel Mind Magazine te beëindigen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind augustus – editie 7 - zal het laatste nummer van Mind Magazine verschijnen. De titel laat volgens de uitgever onvoldoende winst-potentie zien. Sanoma Uitgevers lanceerde het maandblad Mind Magazine in mei 2007. Een psychologie-glossy met artikelen over zelfkennis, relaties en maatschappelijke issues. Menigeen in het vak noemde het destijds een kopie van Psychologie Magazine, de succestitel van de Weekbladpers. Mind Magazine won in 2008 nog de Bruna Publieksprijs voor het beste nieuwe tijdschrift van Nederland. En in de Hoi-oplagecijfers eerder week over het eerste kwartaal van dit jaar bleek de titel nog gestegen van 56.000 naar 66.000 exemplaren (vergeleken met dezelfde periode vorig jaar).

related partner content for mobile comes here

Toch zegt Coo Print Sanoma Uitgevers Henk Scheenstra: 'We betreuren het dat de relatief nog jonge titel Mind Magazine het niet heeft gered in de huidige concurrerende markt. De titel blijft echter structureel achter bij wat nodig is om goed te kunnen draaien en er is geen zicht op verbetering voor de lange termijn.'

De afgelopen periode trok Sanoma Uitgevers ook al de stekker uit tijdschriften als La Vie en Rose en LIV.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in