VVD grootste adverteerder verkiezingen
De VVD gaf ruim 2,7 miljoen euro uit aan tv-commercials, advertenties in dagbladen en posters in bushokjes. Daarmee had de partij 48 procent aandeel in de totale bestedingen van alle politieke partijen samen rond de verkiezingen. Dat blijkt uit cijfers van M2Media & More
De VVD gaf ruim tweemaal zo veel uit als de nummer 2, de SP en ruim 100 keer meer dan de PVV. Op de derde plaats qua advertentiebestedingen staat het CDA, gevolgd door Groen Links en de PvdA. Alle partijen tezamen hebben voor ruim 5 miljoen euro aan advertentieruimte ingekocht.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe dagbladen hebben het meest geprofiteerd van de verkiezingen, daarna volgen tv, out of home en radio. Nico Hilhorst, directeur/partner M2Media & More: 'Alleen al met de inzet van tv heeft de VVD al ruim 70 pct van de kiezers gemiddeld 3,5 keer bereikt. Een hoog budget betekent niet vanzelfsprekend veel zetels, maar het maakt het wel mogelijk om een grotere groep kiezers vaker te bereiken. Uiteindelijk zijn relevantie en het moment van de boodschap van doorslaggevend belang, niet de hoeveelheid commercials of advertenties.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid