Overslaan en naar de inhoud gaan

VVD grootste adverteerder verkiezingen

De grootste partij van Nederland, de VVD, was ook de grootste adverteerder rondom de verkiezingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De VVD gaf ruim 2,7 miljoen euro uit aan tv-commercials, advertenties in dagbladen en posters in bushokjes. Daarmee had de partij 48 procent aandeel in de totale bestedingen van alle politieke partijen samen rond de verkiezingen. Dat blijkt uit cijfers van M2Media & More

related partner content for mobile comes here

De VVD gaf ruim tweemaal zo veel uit als de nummer 2, de SP en ruim 100 keer meer dan de PVV. Op de derde plaats qua advertentiebestedingen staat het CDA, gevolgd door Groen Links en de PvdA. Alle partijen tezamen hebben voor ruim 5 miljoen euro aan advertentieruimte ingekocht.

De dagbladen hebben het meest geprofiteerd van de verkiezingen, daarna volgen tv, out of home en radio. Nico Hilhorst, directeur/partner M2Media & More: 'Alleen al met de inzet van tv heeft de VVD al ruim 70 pct van de kiezers gemiddeld 3,5 keer bereikt. Een hoog budget betekent niet vanzelfsprekend veel zetels, maar het maakt het wel mogelijk om een grotere groep kiezers vaker te bereiken. Uiteindelijk zijn relevantie en het moment van de boodschap van doorslaggevend belang, niet de hoeveelheid commercials of advertenties.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in