Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: 2x zilver Outdoor, brons Radio

Y&R Not Just Film en UbachsWisbrun/JWT hebben zojuist tijdens het reclamefestival in Cannes een zilveren Leeuw in Outdoor gewonnen. Brons…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

UbachsWibrun/JWT won zijn tweede zilveren Leeuw wederom voor de ‘Mini kerstbox’. Y&R Not Just Film won de award voor de campagne ‘Man/vrouw/neus’ voor Interbest Outdoor. Het totaal aantal prijzen voor Nederland komt hiermee op 8.

related partner content for mobile comes here

Voor het eerst dit jaar werden 2 Grand Prix in deze categorie uitgedeeld, een voor Billboards, Street Furniture & Posters en een voor Ambient. De eerste ging naar wat juryvoorzitter Tay Guan Hin (JWT Asia) ‘het stomste werk’ noemde namelijk de van Anomaly New York voor Diesel. ‘Het is een merk dat controversieel blijft en het neemt zichzelf niet te serieus. De campagne is simpel, stoer en fris.’

De tweede Grand Prix ging naar het Argentijnse Del Campo/Nazca Saatchi & Saatchi voor de Andes Teletransporter voor het biermerk Andes. Het bureau bedacht een machine met geluiden die in kroegen werd geplaatst, zodat mannen met het goede achtergrondgeluid hun vrouw konden bellen dat ze niet op tijd thuis konden zijn. Tay Guan Hin: ‘Zoals andere biermerken ook doen, laat Andes zien mannen te begrijpen. Ze zeggen het niet alleen, maar laten het ook echt zien.’

In Radio won Indie een bronzen Leeuw voor de campagne voor Dance4Life met de uitingen Don Diablo/Golden Silvers/Bellx1. De Radio-jury onder leiding van Paul Lavoie baarde opzien door geen Grand Prix toe te kennen. Dit is zeer ongebruikelijk in Cannes. Lavoie: ‘Het is niet zo dat we niet wilden, maar er was simpelweg geen case waar de jury het over eens was. Als jury wil je een contract met de volgende generatie sluiten en ze inspireren, en we wilden ze niet teleurstellen.’

Het enige werk dat volgens Lavoie in aanmerking zou komen de Grand Prix was de Colombiaanse campagne voor het Rode Kruis, maar omdat dit een charity-campagne is kon deze niet worden beloond met de belangrijkste prijs.

In Media vielen de Nederlandse genomineerden niet in de prijzen. De Grand Prix in deze categorie ging naar Leo Burnett Sidney voor . Volgens juryvoorzitter Laura Desmond (Starcom) een voorbeeld van ‘een simpel menselijk inzicht dat fotograferende mensen niet in techniek geïnteresseerd zijn, maar in inspiratie.’

Bekijk de commercial hier:

Andes Teletransporter:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in