Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter met plaatsbepaling

Twitter heeft de tweets van zijn gebruikers uitgebreid met nauwkeurige plaatsaanduidingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het medium wordt daarmee nog 'socialer'. Waar je bent zegt immers ook iets over wie je bent en dat kan aanleiding geven tot gesprekken of persoonlijke ontmoetingen. Tot nu toe vertelt een tweet wie hem geschreven heeft, wanneer hij verstuurd is en wat de twitteraar (tweep) op dat moment bezighield. Sinds maandag kunnen tweeps met Places precies aangeven waar ze zich bevinden.

related partner content for mobile comes here

Twitter Places is direct bij de lancering gekoppeld aan twee populaire locatiebewuste sociale netwerken, FourSquare en Gowalla. Wanneer een gebruiker een locatie bij een tweet aanklikt, ziet hij niet alleen andere recente tweets vanaf die locatie maar ook de laatste 'check-ins' (aankomstberichten van deelnemers) voor die plek op en .

'Een schot in de roos', vindt twitterdeskundige Carlijn Postma. 'Als je twittert, moet je relevant zijn. Je verhoogt de relevantie door onderwerp, tijd en plaats van je boodschap goed op elkaar af te stemmen. Het onderwerp en de tijd zaten er al in. Nu is dus ook voorzien in de locatie.'

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in