
Het medium wordt daarmee nog 'socialer'. Waar je bent zegt immers ook iets over wie je bent en dat kan aanleiding geven tot gesprekken of persoonlijke ontmoetingen. Tot nu toe vertelt een tweet wie hem geschreven heeft, wanneer hij verstuurd is en wat de twitteraar (tweep) op dat moment bezighield. Sinds maandag kunnen tweeps met Twitter Places precies aangeven waar ze zich bevinden.
Twitter Places is direct bij de lancering gekoppeld aan twee populaire locatiebewuste sociale netwerken, FourSquare en Gowalla. Wanneer een gebruiker een locatie bij een tweet aanklikt, ziet hij niet alleen andere recente tweets vanaf die locatie maar ook de laatste 'check-ins' (aankomstberichten van deelnemers) voor die plek op FourSquare en Gowalla.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGB'Een schot in de roos', vindt twitterdeskundige Carlijn Postma. 'Als je twittert, moet je relevant zijn. Je verhoogt de relevantie door onderwerp, tijd en plaats van je boodschap goed op elkaar af te stemmen. Het onderwerp en de tijd zaten er al in. Nu is dus ook voorzien in de locatie.'
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee