E-mail belangrijk voor interactie merk


93 procent van consumenten van 15 jaar en ouder die online actief zijn, ontvangt minimaal een permission-based e-mail per dag, zij zijn dus abonnees.
Als we kijken naar leeftijd, dan blijkt dat 68 procent van de 15-17 jarigen een nieuwsabonnee is, bij consumenten van 18 jaar en ouder varieert dit aantal van 93 tot 96 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS38 procent van de ondervraagde online consumenten zijn op Facebook ‘fan’ van ten minste een merk of bedrijf. Dit geldt voor 54 procent van de 18-24 jaar, 47 procent van de 25-40 jarigen, 20 procent van de 55-64 jarigen en 11 procent van de 65-plussers. Van deze online consumenten volgt slechts vijf procent een bedrijf op merk op Twitter.
58 procent van de consumenten begint zijn dag met het checken van de e-mailinbox, 88 procent checkt zijn e-mail minstens een keer per dag. 20 procent begint zijn dag met het checken van een online zoekmachine of portal. 11 procent kijkt als eerste op Facebook.
Onderzoekers van ExactTarget geven aan dat de consumenten die 'e-mailgericht' zijn, meer op zoek zijn naar productinformatie dan sociale interactie met een merk. Facebookers zijn eerder geneigd dan de mailers productinformatie met anderen te delen, maar doen dat dan wel vaak via e-mail.
43 procent van alle online consumenten zijn fans of volgers, dus ExactTarget adviseert marketeers niet alleen te kijken naar waar ze in social media het beste met hun merk kunnen bevinden, maar ook om het contact met de consumenten aan te gaan als ze er eenmaal zijn.
E-mailmarketingcampagne
Tijdstip van het versturen van de e-mail is erg belangrijk, bijna net zo belangrijk als het maken van de boodschap en het selecteren van de doelgroep, zegt social network Gather. Dinsdag, woensdag en donderdag zijn nog steeds de beste dagen waarop een e-mailing de deur uit kan gaan. Maar maandag is ook een goede dag omdat mensen na het weekend vaak als eerste hun inbox bekijken.
(bron: MarketingCharts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid