Overslaan en naar de inhoud gaan

Serious krimpgame over aanpak bevolkingsdaling

Spelenderwijs bevolkingsdaling het hoofd bieden. Dat is de bedoeling van de krimpgame. Het spel stelt bestuurders, ambtenaren en andere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan de helft van de Nederlandse gemeenten krijgt de komende vijftien jaar te maken met bevolkingskrimp. De is een trainingsinstrument speciaal voor krimpregio’s ontworpen. Het spel is gericht op het vergroten van de bewustwording en het versterken van de samenwerking tussen betrokken partijen.

related partner content for mobile comes here

De krimpgame is een realistisch computerspel voor professionals dat de effecten van beleidsbeslissingen laat zien op de korte én de lange termijn (2010-2040). Het basisontwerp is gebaseerd op scenariostudies en onderzoeksrapporten. Voor iedere regio wordt de game aan de hand van regionale gegevens toegespitst op de specifieke situatie.

De spelers van de krimpgame worden via het spel begeleid in het maken van verstandige keuzes, het doorzien van belangen en het aangaan van samenwerkingsrelaties, zo beloven de makers. De gevolgen van gemaakte keuzes zijn direct visueel en cijfermatig te zien, voor alle spelers tegelijkertijd. Zo kan ook op elkaars gedrag worden ingespeeld.

De serious krimpgame is in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties ontwikkeld door ROI en RO2.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in