Overslaan en naar de inhoud gaan

'De onverwachte twist maakt echt het verschil bij een goede inhaker'

Podcast Connect #014 met docent Communicatie Komala Mazerant.
Miniatuurvoorbeeld
Komala Mazerant
© Coopr
Miniatuurvoorbeeld
Komala Mazerant
© Coopr

Connect. Podcast waarin Jos Govaart en Jody Koehler van Coopr deskundigen uit de communicatiewereld spreken. Op onregelmatige basis te beluisteren via Adformatie. In deze 14e aflevering te gast: Komala Mazerant, hoofddocent bij de opleiding Communicatie van de Hogeschool Rotterdam. Een gesprek over het fenomeen inhaken en over de staat van het onderwijs bij de communicatieopleiding van de Hogeschool Rotterdam.

related partner content for mobile comes here

Luister de podcast hier via soundcloud of via iTunes.

Gehoord in de uitzending

  • Er lijkt geen directe relatie tussen inhaken en effect op Instagram. Dat is wezenlijk anders dan op twitter.
  • De belangrijkste voorwaarde voor een goede inhaker is timing. En dat betekent niet alleen dat je rond kerst iets met kerst doet, maar dat je juist iets doet met wat er dan actueel gebeurt.
  • De onverwachte twist maakt echt het verschil bij een goede inhaker. Dat noem je incongruentie.
  • Incongruente inhakers zijn niet noodzakelijkerwijs negatief. Ze zorgen voor aandacht.
  • Soms kun je in de inhaker zelf de puzzel oplossen.
  • Je moet niet op elk moment blijven azen. Inhaakmoeheid ligt op de loer.
  • Welke associaties verstevigen nu echt mijn merk, en welke momenten horen daarbij?
  • Ik weet wat we voorschotelen aan onze studenten, het is state of the art kennis, hele mooie opdrachtgevers en gave projecten.
  • Vijf jaar geleden stond er ook al een mooi curriculum. Maar vijf jaar geleden hebben we dat grof opgeschud.
  • Voorheen werkten we langs intern en externe communicatie. Nu meer vanuit een manier van denken: Context – Concept en Content.
  • Onderzoek wordt een steeds belangrijker onderdeel bij ons op de Hogeschool. We gaan nu bijvoorbeeld een Research Lab opzetten.
  • Organisaties moeten begrijpen dat ze moeten investeren in net afgestudeerden.

Links

Connecten met Komala

Stuur haar een invite op LinkedIn, of volg hem via Twitter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in