'De onverwachte twist maakt echt het verschil bij een goede inhaker'
Podcast Connect #014 met docent Communicatie Komala Mazerant.

Komala Mazerant
© Coopr

Komala Mazerant
© Coopr
Connect. Podcast waarin Jos Govaart en Jody Koehler van Coopr deskundigen uit de communicatiewereld spreken. Op onregelmatige basis te beluisteren via Adformatie. In deze 14e aflevering te gast: Komala Mazerant, hoofddocent bij de opleiding Communicatie van de Hogeschool Rotterdam. Een gesprek over het fenomeen inhaken en over de staat van het onderwijs bij de communicatieopleiding van de Hogeschool Rotterdam.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Luister de podcast hier via soundcloud of via iTunes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGehoord in de uitzending
- Er lijkt geen directe relatie tussen inhaken en effect op Instagram. Dat is wezenlijk anders dan op twitter.
- De belangrijkste voorwaarde voor een goede inhaker is timing. En dat betekent niet alleen dat je rond kerst iets met kerst doet, maar dat je juist iets doet met wat er dan actueel gebeurt.
- De onverwachte twist maakt echt het verschil bij een goede inhaker. Dat noem je incongruentie.
- Incongruente inhakers zijn niet noodzakelijkerwijs negatief. Ze zorgen voor aandacht.
- Soms kun je in de inhaker zelf de puzzel oplossen.
- Je moet niet op elk moment blijven azen. Inhaakmoeheid ligt op de loer.
- Welke associaties verstevigen nu echt mijn merk, en welke momenten horen daarbij?
- Ik weet wat we voorschotelen aan onze studenten, het is state of the art kennis, hele mooie opdrachtgevers en gave projecten.
- Vijf jaar geleden stond er ook al een mooi curriculum. Maar vijf jaar geleden hebben we dat grof opgeschud.
- Voorheen werkten we langs intern en externe communicatie. Nu meer vanuit een manier van denken: Context – Concept en Content.
- Onderzoek wordt een steeds belangrijker onderdeel bij ons op de Hogeschool. We gaan nu bijvoorbeeld een Research Lab opzetten.
- Organisaties moeten begrijpen dat ze moeten investeren in net afgestudeerden.
Links
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid