Overslaan en naar de inhoud gaan

Coolblue en Nike veruit meest genoemd als creatief strategische merken

Dit zijn de merken waar marketeers qua creatieve strategie een hoge pet van op hebben.
Fiets Fieuw
Fiets Fieuw
© Shutterstock
Fiets Fieuw
Fiets Fieuw
© Shutterstock

De Grote Marketing Enquête, die tot stand komt in samenwerking met Adformatie en marktonderzoekbureau DVJ Insights, vroeg marketeers dit jaar ook naar zwakke en sterke merken. Het thema waaraan dit jaar meer aandacht werd gegeven, was namelijk ‘Creatie’.

related partner content for mobile comes here

Gisteren publiceerden we de lijst met merken waar marketeers qua strategie niet zo’n hoge pet van op hebben. In dit bericht gaat het over wat marketeers zien als merken met een zeer stérke creatieve strategie.

Het eerste dat opvalt is dat de respondenten veel liever een sterk creatief merk noemen. Maar 27 hadden ‘geen mening’.

Ranking

Twee merken komen hier vér boven het maaiveld uit, Coolblue en Nike. Ook Albert Heijn (ook vaak genoemd als merk met een zeer zwakke creatieve strategie overigens), Apple en Heineken worden vaak genoemd.

Een opvallende afwezige in de ranking is Tony’s Chocolonely, dat – ook onder marketeers – toch altijd het nationale knuffelmerk was. Het kreeg slechts één ‘stem’. Alle merken die minder dan 5 ‘stemmen’ kregen, blijven onvermeld.

Welk merk heeft een zeer sterke creatieve strategie?

Coolblue 39

Nike 32

Bol.com 12

Albert Heijn 10

Apple 9

Heineken 9

Hornbach 5

Jumbo 5

Zeeman 5

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Gerben Busch

Wat is sterk? De creatieve strategie van Coolblue is onderscheidend. Zeker. Maar ik vind het concept voor de commercials nogal gemakzuchtig. Het voelt als in elkaar gezet door een handige keynote klusser.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in