Coolblue en Nike veruit meest genoemd als creatief strategische merken


De Grote Marketing Enquête, die tot stand komt in samenwerking met Adformatie en marktonderzoekbureau DVJ Insights, vroeg marketeers dit jaar ook naar zwakke en sterke merken. Het thema waaraan dit jaar meer aandacht werd gegeven, was namelijk ‘Creatie’.
Gisteren publiceerden we de lijst met merken waar marketeers qua strategie niet zo’n hoge pet van op hebben. In dit bericht gaat het over wat marketeers zien als merken met een zeer stérke creatieve strategie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet eerste dat opvalt is dat de respondenten veel liever een sterk creatief merk noemen. Maar 27 hadden ‘geen mening’.
Ranking
Twee merken komen hier vér boven het maaiveld uit, Coolblue en Nike. Ook Albert Heijn (ook vaak genoemd als merk met een zeer zwakke creatieve strategie overigens), Apple en Heineken worden vaak genoemd.
Een opvallende afwezige in de ranking is Tony’s Chocolonely, dat – ook onder marketeers – toch altijd het nationale knuffelmerk was. Het kreeg slechts één ‘stem’. Alle merken die minder dan 5 ‘stemmen’ kregen, blijven onvermeld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidWat is sterk? De creatieve strategie van Coolblue is onderscheidend. Zeker. Maar ik vind het concept voor de commercials nogal gemakzuchtig. Het voelt als in elkaar gezet door een handige keynote klusser.