Consumentenbond constateert commerciële telefoonterreur


De bond opende het meldpunt vorige week woensdag en kreeg meteen 1500 klachten binnen.
De lijn bleef drie dagen open. De mensen klagen vooral over de tijdstippen waarop bedrijven telefonisch komen binnenvallen om verzekeringen en dergelijke aan de man te brengen: etenstijd of zaterdagochtend vroeg.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet was de bond al langer duidelijk dat er veel irritatie bestond over wat het zelf ‘telefoonterreur’ noemt. Het tijdelijke meldpunt is slechts het begin van een onderzoek. Daaruit wil de belangenorganisatie niet alleen de omvang van de ergernis opmaken, maar ook bijvoorbeeld ontdekken in hoeverre bedrijven zich aan de regels houden.
Zo moeten ze aan het begin vragen of het gesprek op prijs wordt gesteld en het commerciële oogmerk duidelijk maken. Ook wil de belangenorganisatie weten of de mensen wel weten dat zij zich via www.infofilter.nl kunnen wapenen tegen de commerciële telefoontjes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid