Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond constateert commerciële telefoonterreur

De Consumentenbond denkt met de opening van een meldpunt voor commerciële telefoonterreur een 'zenuw te hebben blootgelegd', aldus een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bond opende het meldpunt vorige week woensdag en kreeg meteen 1500 klachten binnen.

related partner content for mobile comes here

De lijn bleef drie dagen open. De mensen klagen vooral over de tijdstippen waarop bedrijven telefonisch komen binnenvallen om verzekeringen en dergelijke aan de man te brengen: etenstijd of zaterdagochtend vroeg.

Het was de bond al langer duidelijk dat er veel irritatie bestond over wat het zelf ‘telefoonterreur’ noemt. Het tijdelijke meldpunt is slechts het begin van een onderzoek. Daaruit wil de belangenorganisatie niet alleen de omvang van de ergernis opmaken, maar ook bijvoorbeeld ontdekken in hoeverre bedrijven zich aan de regels houden.

Zo moeten ze aan het begin vragen of het gesprek op prijs wordt gesteld en het commerciële oogmerk duidelijk maken. Ook wil de belangenorganisatie weten of de mensen wel weten dat zij zich via kunnen wapenen tegen de commerciële telefoontjes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in