Overslaan en naar de inhoud gaan

Bakkerijen nemen merk Tarvo over van Meneba

Drie bakkerijorganisaties hebben het broodmerk Tarvo overgenomen van meelproducent Meneba.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het merk Tarvo werd in 1933 geïntroduceerd en is daarmee het oudste merk in brood. De overnemende partijen zijn Bakkersland, Bake Five en Kamps Quality Bakeries. Zij hebben een Vennootschap Onder Firma (VOF) opgericht die het merk gaat exploiteren.

related partner content for mobile comes here

Tarvo is een samentrekking van Tarwe en Vos, de molenaar die bijna 75 jaar geleden het speciale moutmeel ontwikkelde waarvan Tarvo wordt gebakken. Karakteristiek voor Tarvo zijn de zachte korst en het feit dat er geen korrels of pitjes in het brood zitten. Het is daarom als lichtbruin brood nog altijd favoriet bij kinderen tot 12 jaar. Hoewel er al enkele jaren niet meer voor Tarvo is geadverteerd is de merkbekendheid (68 procent) nog bijzonder hoog. Vorig jaar zijn ruim zeven miljoen Tarvobroden verkocht.

VOF Tarvo heeft het merkbeeld inmiddels laten moderniseren en verbindt Tarvo met thema's rond voeden en opvoeden. Zo herkennen kinderen op de verpakking bijvoorbeeld hun eigen naam, hun sport, spelletjes of hun favoriete broodbeleg. Nieuw is dat Tarvo in een dagelijks wisselende verpakking wordt aangeboden. Dit is in het supermarktkanaal nog niet eerder gedaan.

Tarvo is ook een samenwerking aangegaan met Stichting CliniClowns Nederland. Op dit moment spelen bijna 60 clowns in ruim 100 ziekenhuizen en andere zorginstellingen door heel Nederland. De organisatie zal per verkocht brood een bijdrage ontvangen. Op basis van de afzetcijfers 2004 loopt dat bedrag op tot ongeveer euro 75.000 op jaarbasis. De spaarstand wordt dagelijks bijgehouden op de website . Voor de samenwerking met CliniClowns is gekozen omdat de leeftijdsgroepen waarop Tarvo en CliniClowns zich richten in belangrijke mate overeenkomen en omdat vrolijkheid en plezier zowel bij Tarvo als bij CliniClowns centraal staan.
Het vernieuwde merk Tarvo wordt gelanceerd tijdens de Nationale Food Week begin april in Utrecht. De uitlevering begint op 25 april en zal worden ondersteund met een reclamecampagne op de radio.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in