Overslaan en naar de inhoud gaan

Spunk “beloont” slechtste jongerencampagne

Het internetmagazine voor jongeren Spunk geeft reclamemakers die denken de perfecte jongerencampagne te hebben gemaakt een Blauwe Plank.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Spunkhoofdredacteur Jan Hoek zegt uit ontelbare campagnes te kunnen kiezen. De redactie maakt de komende dagen een shortlist. Half april kiest men de winnaar, bij wie vervolgens de Blauwe Plank wordt afgeleverd. ‘We willen dat doen nét voor de uitreiking van de Gouden- en Zilveren Lampen die reclamemakers op 14 april onder elkaar uitdelen', zegt
uitgever Frank Bierens. De plank moet een jaarlijks terugkerende prijs worden, ‘een begrip in reclameland', vult Hoek aan.

related partner content for mobile comes here

Hij stelt dat de redactie, die als jury dient voor de Blauwe Plank, vooral kijkt of een reclame overkomt op jongeren. ‘Vaak werken de jongerencampagnes averechts, wekken ze irritaties, kiezen de reclamemakers een verkeerde styling, hanteren ze verkeerd taalgebruik, verkeerde typetjes of komen ze met een belerend vingertje.'
De beste reclame is volgens Hoek nog steeds die met een flinke dosis humor (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in