Spunk “beloont” slechtste jongerencampagne
Spunkhoofdredacteur Jan Hoek zegt uit ontelbare campagnes te kunnen kiezen. De redactie maakt de komende dagen een shortlist. Half april kiest men de winnaar, bij wie vervolgens de Blauwe Plank wordt afgeleverd. ‘We willen dat doen nét voor de uitreiking van de Gouden- en Zilveren Lampen die reclamemakers op 14 april onder elkaar uitdelen', zegt Spunk-
uitgever Frank Bierens. De plank moet een jaarlijks terugkerende prijs worden, ‘een begrip in reclameland', vult Hoek aan.
Hij stelt dat de redactie, die als jury dient voor de Blauwe Plank, vooral kijkt of een reclame overkomt op jongeren. ‘Vaak werken de jongerencampagnes averechts, wekken ze irritaties, kiezen de reclamemakers een verkeerde styling, hanteren ze verkeerd taalgebruik, verkeerde typetjes of komen ze met een belerend vingertje.'
De beste reclame is volgens Hoek nog steeds die met een flinke dosis humor (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid