Cannes 2008: Nederland 10x op shortlists Promo&Direct
Verder staan op de lijst Selmore met ‘Quote ABC Book’ voor Quote, TBWA\Neboko voor Le Clochard voor de Stichting Zwerfjongeren Nederland, Saatchi & Saatchi met ‘Life collection’ voor Earthquake Fund for Peru en Doom & Dickson met ‘ Zwangere vrouw’ voor Amstel. Vorig jaar stonden Nederlandse bureaus met 5 vermeldingen op de shortlist en werd er een Promo Lions gewonnen. Mischa Schreuder van 2008 zit in de jury.
Op de shortlist Direct staan net als vorig jaar 3 Nederlandse inzendingen. DDB is wederom goed voor een nominaties voor ‘ Sollicitatie per koerier’ (foto) voor Swift Mega Couriers waarvoor het bureau eerder een Magneet won. Ogilvy staat op de lijst met ‘Omgekeerde loterij’ voor Orange Babies en Doom&Dickson met ‘Verborgen boodschap onder auto’ voor Volkswagen. In 2007 ging Nederland met 1 Lion Direct naar huis. Beide prijzen worden maandagavond uitgereikt in het Palais des Festivals in Cannes. Het festival duurt tot en met zaterdag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid