Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Rabobank Hypotheek binnen een week

De strategie moet een bank laten zien die dicht naast haar klanten staat.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Rabobank start op 25 april een landelijke hypotheekcampagne: ‘Hypotheek binnen een week’. Daarmee maakt de bank duidelijk waar klanten op kunnen rekenen: snel zekerheid of je het huis van je dromen kunt kopen.

related partner content for mobile comes here

Elze Vonk, hoofd financieren, betalen en verzekeren bij Rabobank. ‘Hoe korter het proces, des te beter. We hebben het nu zo ingericht dat we alles, vanaf het eerste telefoontje van de klant tot en met het passeren van de woning bij de notaris, binnen een week kunnen afhandelen.’

De propositie geldt niet alleen voor particuliere klanten, maar ook voor zzp’ers en flexwerkers.

Proof based advertising
De campagne is een grote crossmediale campagne met proof based advertising. ‘Dat betekent dat we elke week terugblikken op een klant die in de week voorafgaand een hypotheek heeft afgesloten,’ aldus Heleen Crielaard, bij de Rabobobank verantwoordelijk voor merk- en marktcommunicatie. ‘Dat is terug te zien en horen op tv, radio en online. In de campagne komen Rabobankklanten in beeld, die onze hypotheekadviseurs zelf aandragen. De verhalen die we laten zien in de diverse uitingen representeren de diversiteit van onze klanten. Met deze campagne zetten we de lijn door door met real life cases te werken. Daarnaast stappen we af van de traditionele campagnepieken en zijn we de rest van het jaar continu crossmediaal aanwezig met onze woonproposities.’

Off- en onlinekanalen versterkend op elkaar ingezet: tv, radio, social, abri’s, SEA, bannering, lokale middelen, PR en contentpartnerships.

De strategie laat een Rabobank zien die dichtbij de klanten staat. Naast de klanten zelf in de uitingen, worden er Facebook ads ingezet met persoonlijke relevantie. En er wordt gebruik gemaakt van animaties en videobeelden en behavioural (re)targeting, bijvoorbeeld op Funda. Crossmediale aandacht betekent ook dat de Rabobank in deze campagne met social influencers gaat werken en contentpartnerships aangaat met multimediale lifestyleplatformen.

Verantwoordelijk voor concept en commercials: Ogilvy & Mather Amsterdam

Bekijk de .
Lees ook het dat we hadden met Heleen Crielaard van de Rabobank over de nieuwe propositie (premium content).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in