Campagne ‘Huwelijksdwang en achterlating’ van start
De campagne is bedoeld om bepaalde groepen migrantenjongeren bewust te maken van de risico’s die ze (mogelijk) lopen en hen attent te maken op voorzorgsmaatregelen om een gedwongen huwelijk of achterlating in het herkomstland van de ouders te voorkomen.
Elk jaar zijn er signalen van migrantenjongeren die niet terugkeren in de schoolbanken na een vakantie in het herkomstland van hun ouders. Vermoed wordt dat een aantal van deze jongeren tegen hun wil bij familie in het buitenland is achtergelaten, of dat zij gedwongen worden uitgehuwelijkt. De campagne is erop gericht om deze jongeren bewust te maken van de risico's.
Op websites waar veel jongeren uit de doelgroep komen, verschijnt een banner hen uitnodigt om met een test te bepalen of zij het risico lopen om tijdens hun vakantie te worden uitgehuwelijkt of achtergelaten. De banners leiden naar de campagnesite www.stopdwang.nl. Die biedt informatie over huwelijksdwang, achterlating en eer en praktische tips over voorzorgsmaatregelen die zij zelf kunnen nemen.
De campagne is ook gericht op professionals die veel met jongeren werken. Zij worden via een de website, een e-mail briefing en scholingsochtenden geïnformeerd over huwelijksdwang en achterlating.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaStop dwang is een initiatief van het programma Eergerelateerd Geweld, in samenwerking met verschillende ministeries, het kennis- en adviescentrum Movisie en andere organisaties waaronder Advies- en Steunpunten Huiselijk Geweld, Advies- en Meldpunten Kindermishandeling en de Kindertelefoons. De campagne 2010 is een vervolg op de voorlichtingsactie huwelijksdwang en achterlating die in 2009 in (de aanloop naar) de schoolvakanties werd gehouden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid