Overslaan en naar de inhoud gaan

C1000: 'Geen eerlijke informatie Wakker Dier'

Wakker Dier geeft mensen geen eerlijke informatie over het vleesbeleid bij C1000.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt woordvoerder Rianne van Beek van tegen . Ze reageert daarmee op berichten van begin deze week dat het supermarktmerk onder druk van campagnes van zou stoppen met kiloknaller-aanbiedingen.
Verder noemt Van Beek het 'heel vervelend' dat C1000 als dieronvriendelijk wordt neergezet. 'Wij hebben regelmatig aanbiedingen met biologisch vlees en vleesvervangers, maar dat zet Wakker Dier niet in zijn nieuwsbrief. Dat is geen eerlijke voorlichting aan onze klanten’, meent Van Beek. Wakker Dier stelt in een eigen persbericht dat C1000 nog geen enkele keer biologische vleesaanbiedingen heeft gehad.
Ook is er deze week nog steeds een kiloknaller-aanbieding. Een kilo gehakt kost woensdag 2,50 euro. Van Beek: ‘Wij hadden voor deze week twéé vleesaanbiedingen gepland en hebben ons afgevraagd of dat echt nodig was. Uiteindelijk hebben we besloten het bij één vleesaanbieding te houden. Twee vonden we niet nodig.’
Voortaan wordt volgens haar per week bekeken welke vleesaanbiedingen er komen. ‘We kijken daarbij ook naar wat de markt doet.’

related partner content for mobile comes here

De Reclame Code Commissie liet woensdag naar aanleiding van een klacht weten dat Wakker Dier mag doorgaan met de radiospot tegen de kiloknallers van C1000. Volgens de Reclame Code Commissie was de kritiek van Wakker Dier op de vleesacties 'voldoende onderbouwd'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in