C1000: 'Geen eerlijke informatie Wakker Dier'


Dat zegt woordvoerder Rianne van Beek van C1000 tegen Distrifood. Ze reageert daarmee op berichten van begin deze week dat het supermarktmerk onder druk van campagnes van Wakker Dier zou stoppen met kiloknaller-aanbiedingen.
Verder noemt Van Beek het 'heel vervelend' dat C1000 als dieronvriendelijk wordt neergezet. 'Wij hebben regelmatig aanbiedingen met biologisch vlees en vleesvervangers, maar dat zet Wakker Dier niet in zijn nieuwsbrief. Dat is geen eerlijke voorlichting aan onze klanten’, meent Van Beek. Wakker Dier stelt in een eigen persbericht dat C1000 nog geen enkele keer biologische vleesaanbiedingen heeft gehad.
Ook is er deze week nog steeds een kiloknaller-aanbieding. Een kilo gehakt kost woensdag 2,50 euro. Van Beek: ‘Wij hadden voor deze week twéé vleesaanbiedingen gepland en hebben ons afgevraagd of dat echt nodig was. Uiteindelijk hebben we besloten het bij één vleesaanbieding te houden. Twee vonden we niet nodig.’
Voortaan wordt volgens haar per week bekeken welke vleesaanbiedingen er komen. ‘We kijken daarbij ook naar wat de markt doet.’
De Reclame Code Commissie liet woensdag naar aanleiding van een klacht weten dat Wakker Dier mag doorgaan met de radiospot tegen de kiloknallers van C1000. Volgens de Reclame Code Commissie was de kritiek van Wakker Dier op de vleesacties 'voldoende onderbouwd'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid