Overslaan en naar de inhoud gaan

Social commerce misser

Enkele weken geleden las ik een bericht waarin Hotels.com aankondigde haar beleid omtrent sociale netwerken aan te passen. Het bedrijf,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enkele weken geleden las ik een bericht waarin Hotelscom aankondigde haar beleid omtrent sociale netwerken aan te passen. Het bedrijf, onderdeel van de internationale Expedia Group, staat affiliate sites niet meer toe voor Hotelscom te adverteren op Twitter, Facebook of Facebook advertising. Verstandig besluit of een gemiste kans?

related partner content for mobile comes here

Voor de duidelijkheid; het betreft hier één van de regels waar affiliates die hotels en aanbiedingen van Hotels.com op hun site promoten zich aan dienen te houden. Deze houding ten aanzien van social media en social commerce is niet uniek; meer bedrijven die gebruik maken van affiliate marketing worstelen met dit vraagstuk en maken nu keuzes die hen op de langere termijn omzet kosten.

Volgens mij is dit een gemiste kans en zouden dergelijke bedrijven dit gebruik van social media juist moeten stimuleren. Hoe meer producten en aanbiedingen er worden ge(re)tweet, ge-liked, ge-wiewatwaard, gebuzzed, geblogd en geadverteerd door en op affiliate sites hoe meer leads sales en dus omzet dit genereert. Uiteindelijk betalen de meeste adverteerders die gebruik maken van affiliate marketing o.b.v. CPS (cost per sale), waardoor het niet uitmaakt waar de lead vandaan komt zolang die maar leidt tot een sale. De kans dat de advertentie die hiervoor wordt gebruikt niet een eigen advertentie is of in een ongewenst umfeld komt te staan minimaliseer je door als adverteerder je affiliate sites, leads en sales vooraf goed te keuren.

De affiliate marketeers bij deze adverteerders zouden er goed aan doen zichzelf en hun collega marketeers van deze koudwatervrees af te helpen. Daar zullen zowel deze adverteerders als de affiliates uiteindelijk van profiteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in