Overslaan en naar de inhoud gaan

SOS Kinderdorpen lanceert online donatieplatform

SOS Kinderdorpen heeft deze week een social media platform gelanceerd: SOSR. Op SOSR worden gebruikers uitgenodigd om gunsten aan te bieden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SOS Kinderdorpen heeft deze week een social media platform gelanceerd: . Op SOSR worden gebruikers uitgenodigd om gunsten aan te bieden en te kopen voor een vast bedrag van vijf euro. Het concept is ontworpen om jongeren te bereiken en hen op proactieve manier bij de internationale kinderhulporganisatie te betrekken.

related partner content for mobile comes here

Doel van het platform is om fondsen te werven en interactie met de achterban te stimuleren. Tevens biedt SOSR de mogelijkheid om door middel van het inzetten van eigen talent en creativiteit een bijdrage te leveren aan SOS Kinderdorpen. Via sociale media kan men de betrokkenheid direct aan (online) vrienden laten zien.
SOSR heeft een ‘marktplaatsachtige’ werking: bezoekers kunnen gunsten aanbieden en afnemen. Posts op het platform zijn praktisch of nuttig, maar bovenal ludiek. De aanbieder kiest zelf of de opbrengst van zijn gunst voor 100 procent of 10 procent ten goede komt aan de internationale kinderhulporganisatie.
Marcel Beerthuizen, algemeen directeur SOS Kinderdorpen: ‘Jongeren willen zich wel degelijk inzetten voor een goed doel. Met dit platform bieden wij hen de mogelijkheid om in hun eigen sociale omgeving op een creatieve manier bij te dragen aan onze doelstellingen.’
Traffic naar het donatieplatform wordt ondersteund door een campagne waarin online promotie en pr de boventoon voeren. De campagne haakt voornamelijk in op de kracht van sociale media. Via Hyves, Facebook en Twitter wordt het platform door gebruikers gepromoot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in