SOS Kinderdorpen lanceert online donatieplatform
SOS Kinderdorpen heeft deze week een social media platform gelanceerd: SOSR. Op SOSR worden gebruikers uitgenodigd om gunsten aan te bieden en te kopen voor een vast bedrag van vijf euro. Het concept is ontworpen om jongeren te bereiken en hen op proactieve manier bij de internationale kinderhulporganisatie te betrekken.
Doel van het platform is om fondsen te werven en interactie met de achterban te stimuleren. Tevens biedt SOSR de mogelijkheid om door middel van het inzetten van eigen talent en creativiteit een bijdrage te leveren aan SOS Kinderdorpen. Via sociale media kan men de betrokkenheid direct aan (online) vrienden laten zien.
SOSR heeft een ‘marktplaatsachtige’ werking: bezoekers kunnen gunsten aanbieden en afnemen. Posts op het platform zijn praktisch of nuttig, maar bovenal ludiek. De aanbieder kiest zelf of de opbrengst van zijn gunst voor 100 procent of 10 procent ten goede komt aan de internationale kinderhulporganisatie.
Marcel Beerthuizen, algemeen directeur SOS Kinderdorpen: ‘Jongeren willen zich wel degelijk inzetten voor een goed doel. Met dit platform bieden wij hen de mogelijkheid om in hun eigen sociale omgeving op een creatieve manier bij te dragen aan onze doelstellingen.’
Traffic naar het donatieplatform wordt ondersteund door een campagne waarin online promotie en pr de boventoon voeren. De campagne haakt voornamelijk in op de kracht van sociale media. Via Hyves, Facebook en Twitter wordt het platform door gebruikers gepromoot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid