Overslaan en naar de inhoud gaan

Brussel wil sluikreclame aanpakken

Als het aan de Europese Commissie ligt wordt sluikreclame aan banden gelegd. Bij het begin van een programma moet een lijstje te zien zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een gisteren bekend geworden discussiestuk van de Europese Commissie. De EC evalueert momenteel haar regels voor televisiereclame, wegens de opkomst van nieuwe technieken. Bepaalde kanalen gaan hun programma's bijvoorbeeld 'op aanvraag' verzenden naar abonnees.
Voor deze aangevraagde programma's zou bijvoorbeeld meer reclame toegestaan kunnen worden. Nu geldt nog een bepaalde limiet per uur. ‘De indruk is dat hoeveelheidslimieten weinig zin hebben bij diensten-op-aanvraag’, stelt de Europese Commissie.
De tijdslimieten zouden ook kunnen vervallen bij zenders die alleen maar teleshopping uitzenden, denkt de Commissie. Brussel bekijkt ook de regels voor reclameonderbrekingen tijdens programma's. De omroepen willen graag meer flexibiliteit, maar consumenten zijn daar niet zo erg voor. ‘Een optie is om in elk geval het verbod te handhaven op commerciële onderbrekingen tijdens religieuze uitzendingen and limieten te stellen aan andere programma's’, aldus de Commissie.

related partner content for mobile comes here

Bron: nu.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in