Overslaan en naar de inhoud gaan

Bolletje komt met Bröd in de Melk

Bolletje wil ook een plekje krijgen op de 'overwegend door Amerikanen en Britten gedomineerde markt voor cereals.' Het merk komt met Bröd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

wil ook een plekje krijgen op de 'overwegend door Amerikanen en Britten gedomineerde markt voor cereals.' Het merk komt met Bröd In Melk: '(er komt) voor het eerst een echt bakkersproduct in het schap van de flakes, fibers en krokante muesli's.'

related partner content for mobile comes here

Voor de ontwikkeling maakte Bolletje gebruik van de knäckebrödtechniek. Hierdoor heeft Bröd in de Melk een broodachtige geur en (na)smaak en behoudt het zijn krokantheid, ook wanneer het in aanraking komt met melk of yoghurt, aldus het merk.

Bolletje beweert dat dit nieuwe product qua gezondheidaspecten als calorische waarde en voedingsvezels veel producten in het schap van de ontbijtgranen achter zich laat.

Bröd in de Melk hoort bij de reeks productinnovaties die Bolletje vorig jaar zomer bij de introductie van haar nieuwe merkbeleid inzette: biscuits, koekjes en ontbijtproducten die uiteenlopen van 'gezond tot verwennerij'.

Een cereal-product ontbrak nog, maar nu dus niet meer.

Oude bedrijfsprincipe
Bolletje beweert dat zijn 'oude bedrijfsprincipe' dat alle producten "door de oven gaan" het verschil blijkt te maken met de bestaande cereal-producten.

De meeste cereals worden fabrieksmatig geperst (extrusie), Bröd in de Melk is volgens Bolletje 'een écht bakkersproduct, met de geur, smaak én voedingseigenschappen van (knäcke)brood.

'Door de manier waarop dit product is ontwikkeld, valt het in de melk niet uit elkaar, verandert het niet in een drabbige massa, maar blijft het tot in de mond lekker krokant', aldus Bolletje.

Bröd in de Melk is er in drie varianten: naturel, (melk)chocola en rood fruit (framboos, aardbei, braam). Het is verpakt per 350 gram in rode strooiverpakkingen, van het formaat melkpak. Bröd in de Melk is vanaf nu in de winkels te vinden en wordt ondersteund met tv- commercials, print, sampling (onder andere op de Libelle Zomerweken) en online. In een commercial wordt het cerealschap hardhandig met een motorzaag aangepakt (zie het YouTube-filmpje).

MolBlog-tespanel
Vanmorgen werd op de redactie een testdoos bezorgd, met daarin Bröd in de Melk, melk en cornflakes van een onbekend merk. Het kwam mooi uit. Ik was vanmorgen vergeten te ontbijten, en collega Elsbeth had alleen een banaan genuttigd, dus we waren een dankbaar testpanel.

Ik eet normaal gesproken in de ochtend muesli met melk, of cornflakes met melk. Elsbeth muesli met yoghurt. Zij haakte na een paar happen dan ook direct af, ze is geen liefhebber van melk met ontbijtproducten, zij wil graag yoghurt. Ze vond het ook iets te zoet.

Wat ik niet zo lekker vond aan het product, is nu net waar Bolletje zo positief over is:
'een écht bakkersproduct, met de geur, smaak én voedingseigenschappen van (knäcke)brood.'

Ik wil geen (knäcke)brood in mijn melk. De combinatie van die twee smaken is niet aan mij besteed.

Nu geeft N=2 geen objectief oordeel, wie weet dat de rest van Nederland wel omgaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in