Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn komt met digitaal sparen en herhaalt actie met kristalglas

Glazenactie was in 2014 een groot succes én omstreden.
kristalglas
© Albert Heijn
kristalglas
© Albert Heijn

Klanten van Albert Heijn kunnen voortaan digitaal sparen. Geen losse zegels op een spaarkaart, maar digitaal in de AH app zodra een klant zijn persoonlijke bonuskaart scant in de winkel of een online bestelling plaatst.

De eerste digitale spaaractie is vandaag begonnen. Dertien weken lang kunnen klanten sparen voor glazen van kristalglas. De supermarktketen herhaalt daarmee een actie uit 2014, die volgens onderzoeker GfK toen de populairste van het jaar was. In nog geen drie maanden tijd spaarden meer dan 1 miljoen huishoudens bijna 4,5 miljoen glazen. 

related partner content for mobile comes here

Wel of geen kristal?

Ophef was er in 2014 overigens ook over de glazen, die volgens een aantal klanten van zulke matige kwaliteit waren dat ze volgens hen nooit van kristal konden zijn. Er werd daarop een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie. Die stelde de klanten in het gelijk: in de gebruikte term 'kristalglas' werd ten onrechte de indruk gewekt dat spaarders voor 'kristallen glazen' spaarden, terwijl het in werkelijkheid ging om kristalglazen glazen.

Zover laat AH het nu niet komen, zegt woordvoerder Ronald van der Aart. 'In 2014 ontstond verwarring over het soort glas, met name omdat we destijds spraken over kristalzegels. Dat willen we dit keer absoluut voorkomen. Onze glazen zijn net als toen van kristalglas en niet van wat men in de volksmond kristal noemt. In alle communicatie vermijden we daarom het woord kristal en met een * verwijzen we mensen naar een pagina met meer uitleg over ons glas.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in