Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe Justdiggit met 'de kracht van communicatie' een positieve klimaatboodschap wil brengen

Marketing director Wessel van Eeden over Justdiggit's nieuwe mondiale klimaatfestival The Raindance Project en het creëren van een…
Wessel van Eeden
Wessel van Eeden
Wessel van Eeden
Wessel van Eeden

Justdiggit gaat verder op zijn missie een positieve boodschap over klimaat en landschapsherstel te brengen en voegt een nieuw label toe: The Raindance Project, een wereldwijd klimaatfestival dat tegelijkertijd in Europese steden en Afrikaanse landen wordt gehouden om bewustzijn en actie rondom het klimaat thema te realiseren vanuit één simpele oplossing: de natuur.

Duidelijker kan het logo van Justdiggit eigenlijk niet: een schep. Die schep is een universeel symbool, maar staat vooral ook voor actie. De tijd van praten over het klimaat is voorbij, het is tijd voor ‘doen’.

Justdiggit bestaat nu tien jaar en zet grootschalige landschapsherstelprojecten in Afrika op door regenwater vast te houden om vegetatie en erosie, overstromingen en landdegradatie te voorkomen. Dat kan door simpelweg met de schep aan de gang te gaan en te graven.

Dennis Karpes, de bedenker en 1 van de oprichters van Dance4Life zette samen met Wessel van Eeden destijds Dance4Life op de kaart, ze vertrokken daar na acht jaar en kwamen in 2014 weer bij elkaar bij Justdiggi waar Karpes al sinds 2009 bij betrokken was. Op eenzelfde manier als bij Dance4Life zijn ze gaan bouwen aan hun nieuwe missie, met hulp van vrienden in de media- en marcombranche.

Van Eeden, verantwoordelijk voor marketing en communicatie vertelt: ‘Wij geloven dat als je een sociaal thema en stichting hebt, je je ook als een merk moet gedragen. In deze tijd kun je niet meer voor de supermarkt met een collectebus gaan staan. Je moet mensen meenemen in je verhaal en echte oplossingen bieden en de impact daarvan laten zien, dan krijg je echte fans. Die fanbase hebben we op kunnen bouwen door intensieve samenwerking met mediabedrijven en bureaus.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Wessel van Eeden

Dank Maarten en Adformatie team voor de kans om ons verhaal te delen

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in