Hoe Justdiggit met 'de kracht van communicatie' een positieve klimaatboodschap wil brengen
Justdiggit gaat verder op zijn missie een positieve boodschap over klimaat en landschapsherstel te brengen en voegt een nieuw label toe: The Raindance Project, een wereldwijd klimaatfestival dat tegelijkertijd in Europese steden en Afrikaanse landen wordt gehouden om bewustzijn en actie rondom het klimaat thema te realiseren vanuit één simpele oplossing: de natuur.
Duidelijker kan het logo van Justdiggit eigenlijk niet: een schep. Die schep is een universeel symbool, maar staat vooral ook voor actie. De tijd van praten over het klimaat is voorbij, het is tijd voor ‘doen’.
Justdiggit bestaat nu tien jaar en zet grootschalige landschapsherstelprojecten in Afrika op door regenwater vast te houden om vegetatie en erosie, overstromingen en landdegradatie te voorkomen. Dat kan door simpelweg met de schep aan de gang te gaan en te graven.
Dennis Karpes, de bedenker en 1 van de oprichters van Dance4Life zette samen met Wessel van Eeden destijds Dance4Life op de kaart, ze vertrokken daar na acht jaar en kwamen in 2014 weer bij elkaar bij Justdiggi waar Karpes al sinds 2009 bij betrokken was. Op eenzelfde manier als bij Dance4Life zijn ze gaan bouwen aan hun nieuwe missie, met hulp van vrienden in de media- en marcombranche.
Van Eeden, verantwoordelijk voor marketing en communicatie vertelt: ‘Wij geloven dat als je een sociaal thema en stichting hebt, je je ook als een merk moet gedragen. In deze tijd kun je niet meer voor de supermarkt met een collectebus gaan staan. Je moet mensen meenemen in je verhaal en echte oplossingen bieden en de impact daarvan laten zien, dan krijg je echte fans. Die fanbase hebben we op kunnen bouwen door intensieve samenwerking met mediabedrijven en bureaus.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidDank Maarten en Adformatie team voor de kans om ons verhaal te delen