Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie wijze marketing lessen van marketingbaas Maurice Barten

In deze aflevering staat Jumbo Supermarkten en Maurice Barten manager marketing online centraal
Partner
NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Drie wijze marketing lessen van marketingbaas Maurice Barten
Drie wijze marketing lessen van marketingbaas Maurice Barten

Hallo Jumbo! Hoe claim je met succes het category entry point ‘wat eten we’? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staat Jumbo Supermarkten en Maurice Barten manager marketing online centraal. 
 

Les 1: How brands grow

“Zorg ervoor dat kopers in jouw categorie op de relevante momenten aan je denken. De theorie van Byron Sharp, ‘how brands grow’ is daarin een belangrijk uitgangspunt voor onze marketing strategie. Groeien doe je door middel van penetratie op te bouwen”

Een belangrijke category entry point voor Jumbo is ‘wat eten we’. Wanneer je denkt aan boter en kaas dan denk je automatisch ook aan…. eieren. “Wat wij willen is dat allerlei termen rondom ‘wat eten we’ mensen dan aan ons denken.” 
 

Les 2: Zorg altijd dat de bewijsvoering op orde is

“Het is leuk dat je op relevante momenten mensen aan jou kunnen laten denken, als je bijvoorbeeld jarig bent. Het is vervolgens niks waard als je niet het juiste assortiment hebt, het juiste voordeel en de juiste propositie.” 

Wij maken het category entry point ‘het moment om te vieren’ echt groot op zowel de as van propositie, voordeel en het juiste assortiment. 
 

Les 3: Persoonlijk relevant door juist gebruik van data

Be a butler, not a stalker.

“Zet klant data in, om dat ene juiste bericht te sturen en niet 10 berichten die in de buurt komen”. Maak je boodschap persoonlijk relevant, door je data goed op orde te hebben.
 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Big Shots is een online video-agency uit Amsterdam die werkt volgens het credo 'Make It Worth Sharing'. Onderverdeeld in de specialisaties Campagnes, Series, Corporate en We Explain, biedt Big Shots bureaus, merken en publishers creatieve en onderscheidende films en series, gemaakt voor het digitale tijdperk. Meer zien? Check Bigshots.nl.


NIMA Young Professionals inspireert young marketingprofessionals onder andere door een kijkje in de keuken van A-Merken tijdens de Top Marketing Tours-events. In 2019 zijn ze te gast bij HEMA, Blijdorp, Jumbo, Nationale Nederlanden en KLM. Lid worden, en hun evenementen bijwonen? Check NIMA.nl/yp.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in