Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse adverteerdersbond: verdere beperking junkfoodreclame gaat te ver

De AA wil dat premier Boris Johnson de plannen herziet.
junkfood
© 123RF
junkfood
© 123RF

De Britse adverteerdersbond (Advertising Association, AA) is het niet eens met voorstellen van de nieuwe premier Boris Johnson en zijn regering om junkfoodreclame gericht op kinderen verder in te perken.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Scato van Opstall

Grappig. Als reclame voor junkfood geen significant effect zou hebben, kunnen die junkfoodadverteerders er sowieso beter helemaal mee stoppen, toch? Ook de kromme redenatie dat de regels 'al tot de strengste ter wereld behoren' lijkt me onzin: het doel is niet aan een internationaal gemiddelde te voldoen (namelijk bar weinig restricties) maar om junkfoodreclame minder vaak op het netvlies van de ontvankelijke jeugd te doen belanden, in de UK is obesitas groeiende met name in de sociaal economische zwakke groep. Daar kun je niet voorop genoeg mee lopen - en zijn we helaas in alle landen nog mijlenver van. "(...) researchers say these findings are particularly important considering recent studies revealing that children are exposed to an average of five food ads per hour, with unhealthy foods accounting for greater than 80 percent of all televised food advertisements in Canada, the United States, and Germany." BRON:https://www.verywellhealth.com/link-between-junk-food-ads-and-childhood-obesity-4078004

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in