Britse adverteerdersbond: verdere beperking junkfoodreclame gaat te ver
De AA wil dat premier Boris Johnson de plannen herziet.
De Britse adverteerdersbond (Advertising Association, AA) is het niet eens met voorstellen van de nieuwe premier Boris Johnson en zijn regering om junkfoodreclame gericht op kinderen verder in te perken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidGrappig. Als reclame voor junkfood geen significant effect zou hebben, kunnen die junkfoodadverteerders er sowieso beter helemaal mee stoppen, toch? Ook de kromme redenatie dat de regels 'al tot de strengste ter wereld behoren' lijkt me onzin: het doel is niet aan een internationaal gemiddelde te voldoen (namelijk bar weinig restricties) maar om junkfoodreclame minder vaak op het netvlies van de ontvankelijke jeugd te doen belanden, in de UK is obesitas groeiende met name in de sociaal economische zwakke groep. Daar kun je niet voorop genoeg mee lopen - en zijn we helaas in alle landen nog mijlenver van. "(...) researchers say these findings are particularly important considering recent studies revealing that children are exposed to an average of five food ads per hour, with unhealthy foods accounting for greater than 80 percent of all televised food advertisements in Canada, the United States, and Germany." BRON:https://www.verywellhealth.com/link-between-junk-food-ads-and-childhood-obesity-4078004