Advertenties laten jongeren meer drinken
Er bestaat een direct verband tussen dergelijke advertenties en de hoeveelheid drank die jongeren nuttigen.
4000 jonge Amerikanen in de leeftijd van 15-26 jaar werden ondervraagd. Toen bleek dat elke advertentie die per maand extra werd gezien, een stijging van een procent in de consumptie tot gevolg had.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVolgens de onderzoekster ondermijnt het onderzoek de bewering van de drankenindustrie, dat advertenties alleen gericht zijn op volwassenen die tot consumptie van een ander merk worden verleid.
Ik zou nu wel graag eens willen weten: advertenties voor welke soorten dranken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle advertenties voor alcoholische dranken jongeren bereiken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid