Overslaan en naar de inhoud gaan

(50 jaar TvM) 'Jack Daniel's: de kracht is de consistentie'

Het beste uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Vandaag: brandinggoeroe Giep Franzen analyseert een iconisch whiskeymerk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Giep Franzen schreef in 2007 het boek &;Coolbrands, the Guru Book&;. In Tijdschrift voor Marketing verscheen een voorpublicatie.

related partner content for mobile comes here

Volgens Franzen is het merk Jack Daniel&;s het voorbeeld van een merk waarvan de consequente ontwikkeling van een identiteit heeft gezorgd voor een unieke positie in de hoofden van de consumenten. De motor achter het merk is een communicatiestrategie die in 1954 is begonnen en sindsdien nauwkeurig gevolgd wordt: Jack Daniel&;s doet denken aan de goeie ouwe tijd.

Een diepgaande analyse van een iconisch merk.

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in ons . Jubileum meevieren? Bezoek het , 1 november aanstaande

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in