
Wat de grote fabrikanten kunnen, kan ik beter, dacht Arjanneke Teeuw toen ze in 2006 het succesvolle fruitsappenmerk Healthy People in de markt zette. Het merk heeft nauwelijks budget, maar de marketingstrategie is weloverdacht. ‘Mijn buikgevoel bleek juist te zijn.’
Hoe kom je als marketeer tot het besluit zelf sapjes te gaan persen en aan te bieden aan supermarkten? En met welke marketingstrategie val je als klein duimpje dan het meeste op? Arjanneke Teeuw (40) had ervaring opgedaan bij Procter & Gamble en Philips en werkte daarna enkele jaren als interimmarketeer, voordat ze besloot haar eigen merk te lanceren: Healthy People.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftLees hier het hele artikel (pdf)
Auteur Elsbeth Eilander
Beeld Jan Willem Houweling
In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in het jubileum-channel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee