Overslaan en naar de inhoud gaan

Het buikgevoel van Arjanneke Teeuw (Healthy People)

Het beste uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Vandaag: hoe Healthy People zonder noemenswaardig marketingbudget een trendsetter werd.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wat de grote fabrikanten kunnen, kan ik beter, dacht Arjanneke Teeuw toen ze in 2006 het succesvolle fruitsappenmerk Healthy People in de markt zette. Het merk heeft nauwelijks budget, maar de marketingstrategie is weloverdacht. ‘Mijn buikgevoel bleek juist te zijn.’

related partner content for mobile comes here

Hoe kom je als marketeer tot het besluit zelf sapjes te gaan persen en aan te bieden aan supermarkten? En met welke marketingstrategie val je als klein duimpje dan het meeste op? Arjanneke Teeuw (40) had ervaring opgedaan bij Procter & Gamble en Philips en werkte daarna enkele jaren als interimmarketeer, voordat ze besloot haar eigen merk te lanceren: Healthy People.

Auteur Elsbeth Eilander

Beeld Jan Willem Houweling

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in