Yuno: food for thought


Bij ons thuis was het altijd feest qua snoep, mijn moeder was er gek op dus werd er flink ingekocht. Dat mijn zusje en ik er ietwat hyper van werden, viel in die tijd nog niet zo op. Je was als kind gewoon lekker druk, niks de ADHD. Dat kinderen druk worden van verkeerde suikers in snoep is nog daar aan toe, maar velen worden er gewoonweg dik van. Annemiek Vogel en haar broer Tom hebben als tegenwicht Yummm! Concepts BV opgericht. Ze hebben inmiddels uit handen van Ir. Anita Wouters, Directeur-Generaal van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) de hoofdprijs in ontvangst mogen nemen als meest innovatieve starter op het gebied van gezonde voeding!
YUNO maakt gezondere tussendoortjes lekker én leuk
Gezonder snoep en snacks gemaakt van groente en fruit, die 100% natuurlijk zijn ën minder vet en toegevoegd suiker bevatten. Maar die er tegelijkertijd aantrekkelijk en leuk uit zien. Zo zijn de WackoWaves chips voor 95% van groenten gemaakt, bevatten veel vezels en eiwitten en zijn 70% minder vet. De WackoWaves zijn er in de smaken paprika en pizza. De FreakyFruits hebben ze in de smaken frambozen en kersen. Deze bestaan voor 76% uit fruitsap en zijn glutenvrij. De Chocblock is een candybar die medio 2011 gelanceerd wordt. Niet alleen de namen zijn top, ook het design van de verpakking spreekt tot de verbeelding. Lekkere felle kleuren, met op de voorgrond YUNO, een buitenaards wezentje afkomstig van de planeet Juno. Hij ziet er grappig en stoer uit en heeft een eigen Hyves en Facebook pagina.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Distributiestrategie
Het heeft even geduurd voordat Annemiek en Tom hun gezonde snacks op de markt brachten. Sinds augustus 2010 is hun merk YUNO verkrijgbaar op een aantal locaties in Nederland, waaronder in een aantal grote dierentuinen, vakantieparken, zwembaden, binnenspeeltuinen en sportkantines- en verenigingen. “Er is met opzet voor deze distributiestrategie gekozen’’, zo verklaart Annemiek. “Over het algemeen is het aanbod van verantwoorde producten op deze locaties zeer beperkt. Daarom introduceren we YUNO eerst in dit kanaal en verwachten in de loop van 2011 te introduceren in het retailkanaal. Daarnaast hebben we de webshop waar iedereen de snacks kan bestellen.”
Obesitas
Bijzonder aan de YUNO snacks is dat ze voornamelijk uit groente of bestaan, 100% natuurlijk zijn en veel eiwitten en vezels bevatten en daardoor voedzaam zijn. Genoeg Unique Buying Reasons zou ik zo zeggen. De website is zeer kleurrijk en biedt kinderen games aan. Annemiek is met name op het idee van gezonde snacks gekomen nadat ze zelf kinderen heeft gekregen. Annemiek: “Je gaat dan op hun voeding letten en merkt dat er weinig alternatieven zijn voor de ongezonde snacks die je in de supermarkt aantreft.” Daarnaast speelde mee dat zij graag een bijdrage wil leveren aan de vermindering van kinderen met obesitas. ‘’Het is mijn manier om de wereld te verbeteren’’, vertelt Annemiek trots.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid