Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube komt met advertentiemodel TrueView

YouTube is begonnen met advertentiemodel TrueView. Bezoekers kunnen advertenties nu wegklikken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast de mogelijkheid reclames weg te klikken zijn er gevallen waarbij de bezoeker kan kiezen uit drie verschillende advertenties zodat de meest relevante reclame getoond wordt.

related partner content for mobile comes here

In september werd bekend dat waarschijnlijk een succesvol verdienmodel had gevonden. Eerst verwijderde Youtube video’s die niet door de rechthebbenden waren geplaatst, meestal na klachten van de eigenaars van het copyright.

Sinds kort blijven dit soort beelden in overleg met de eigenaar vaak staan om er geld mee te verdienen. In de video’s worden advertenties getoond. De opbrengsten daarvan worden verdeeld tussen en de rechthebbenden.

Veertien procent (2 miljard views) van het totale aantal bekeken video’s had in september advertenties. Dat is genoeg om YouTube winstgevend te maken, zo zeggen analisten. Google zelf doet geen uitspraken over de verdiensten van zijn videowebsite.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in