Sikkens krijgt een nieuw gezicht
In het najaar van 2010 start Sikkens met een nieuwe Europese campagne, Sikkens Sensations genaamd. De campagne moet een emotionele lading aan het verfproduct geven, het 'schildersgevoel'.
De campagne is in Nederland al in september gestart, maar wordt in december tot en met januari ook in de rest van Europa uitgerold.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet ‘schildersgevoel’ staat centraal in de campagne. ‘Denk aan de voldoening bij het voltooien van een mooie klus, van het schilderen zelf en de kracht van kleur’, aldus André Koster, communications manager professional brands bij AkzoNobel: ‘Het gaat hierbij niet zozeer om het product, maar om het gevoel dat de schilder heeft bij het resultaat, dat soms sensationeel kan zijn.’
De insight die hierbij gebruikt werd, was de ervaring dat schilders vaak mooie projecten opleveren, maar niet van het resultaat genieten. En dat is jammer, aldus Sikkens.
‘In de nieuwe campagne draait het om emotie: laat je passie zien. Een gevoel van voldoening en trots zijn op je werk. Daarbij wordt het moment dat iets klaar is – het Sensation moment – gevierd. Soms gaat het daarbij niet alleen om de schilder, maar om het complete team, inclusief architect, eigenaar van het pand of de beheerder.’
Sikkens vroeg aan schilders,architecten en aannemers hun mooiste projecten op te sturen, waarna Sikkens de mooiste locaties selecteerde en het moment opnieuw in scene zetteen fotografeerde, met de schilders als model.
De campagne zal in verschillende offline en online media zichtbaar zijn, specifiek gericht op de schildersbranche en de bouwmarkt in het algemeen. ‘Op Sikkens.nl en in de vakbladen, zowel in print als op hun online platformen.’
Ook komt er een nieuwe huisstijl voor Sikkens, die meer in lijn ligt met de nieuwe campagne. ‘Het logo blijft hetzelfde, maar oude huisstijl was wat oubollig en paste niet goed bij de nieuwe thematiek en visuals, die emotioneler en krachtiger zijn.’
Sikkens zal bovendien in Europa voortaan met één nieuw gezicht naar buiten treden, waardoor de herkenbaarheid wordt vergroot. ‘Eénduidige en consistente communicatie zorgt voor een zichtbaarheid van het merk. De komende tijd zullen alle communicatiematerialen worden vernieuwd in lijn met de nieuwe huisstijl.’
In het kader van duurzaamheid worden echter eerst de huidige voorraden opgemaakt, om vervolgens de nieuwe materialen te gebruiken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid