Overslaan en naar de inhoud gaan

Sikkens krijgt een nieuw gezicht

In het najaar van 2010 start Sikkens met een nieuwe Europese campagne, Sikkens Sensations genaamd. De campagne moet een emotionele lading…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het najaar van 2010 start met een nieuwe Europese campagne, Sikkens Sensations genaamd. De campagne moet een emotionele lading aan het verfproduct geven, het 'schildersgevoel'.

related partner content for mobile comes here

De campagne is in Nederland al in september gestart, maar wordt in december tot en met januari ook in de rest van Europa uitgerold.

Het ‘schildersgevoel’ staat centraal in de campagne. ‘Denk aan de voldoening bij het voltooien van een mooie klus, van het schilderen zelf en de kracht van kleur’, aldus André Koster, communications manager professional brands bij AkzoNobel: ‘Het gaat hierbij niet zozeer om het product, maar om het gevoel dat de schilder heeft bij het resultaat, dat soms sensationeel kan zijn.’

De insight die hierbij gebruikt werd, was de ervaring dat schilders vaak mooie projecten opleveren, maar niet van het resultaat genieten. En dat is jammer, aldus Sikkens.
‘In de nieuwe campagne draait het om emotie: laat je passie zien. Een gevoel van voldoening en trots zijn op je werk. Daarbij wordt het moment dat iets klaar is – het Sensation moment – gevierd. Soms gaat het daarbij niet alleen om de schilder, maar om het complete team, inclusief architect, eigenaar van het pand of de beheerder.’

Sikkens vroeg aan schilders,architecten en aannemers hun mooiste projecten op te sturen, waarna Sikkens de mooiste locaties selecteerde en het moment opnieuw in scene zetteen fotografeerde, met de schilders als model.

De campagne zal in verschillende offline en online media zichtbaar zijn, specifiek gericht op de schildersbranche en de bouwmarkt in het algemeen. ‘Op Sikkens.nl en in de vakbladen, zowel in print als op hun online platformen.’

Ook komt er een nieuwe huisstijl voor Sikkens, die meer in lijn ligt met de nieuwe campagne. ‘Het logo blijft hetzelfde, maar oude huisstijl was wat oubollig en paste niet goed bij de nieuwe thematiek en visuals, die emotioneler en krachtiger zijn.’

Sikkens zal bovendien in Europa voortaan met één nieuw gezicht naar buiten treden, waardoor de herkenbaarheid wordt vergroot. ‘Eénduidige en consistente communicatie zorgt voor een zichtbaarheid van het merk. De komende tijd zullen alle communicatiematerialen worden vernieuwd in lijn met de nieuwe huisstijl.’

In het kader van duurzaamheid worden echter eerst de huidige voorraden opgemaakt, om vervolgens de nieuwe materialen te gebruiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in