ASN schrijft sociale wedstrijd uit voor jeugdambassadeur


Vorige week donderdag startten de duurzame ASN bank en Cordaid Memisa een zoektocht naar een jonge ambassadeur ASN jeugdsparen. Die mag zich een jaar lang inzetten voor beide organisaties, en aandacht vragen voor kinderen in ontwikkelingslanden.
Onder de ambassadeurstaken vallen onder andere publiciteit zoeken en meewerken aan interviews en events, en blogs schrijven. Tevens zal de ambassadeur een project in Tanzania bezoeken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJongeren tussen de 12 en 16 jaar die zich aangesproken voelen, moeten voor 1 februari 2011 een origineel filmpje uploaden op Youtube, waarin ze zichzelf aanprijzen. Vervolgens moeten ze zoveel ‘mogelijk duimpjes’ omhoog verzamelen. De jury verzamelt uit alle inzendingen vijf finalisten, waaruit dan de winnaar wordt gekozen.
Centraal in de zoektocht staan social media. Want de ASN bank en Cordaid Memisa rekenen erop dat de doelgroep (betrokken tieners) het beste via een digitale weg kan worden benaderd.
Naast een social media website (www.jeugdambassadeur.nl), Youtube en een hyvespagina en -widget (gerealiseerd door het Tilburgse Flashpoint), wordt ook actief gebruik gemaakt van seeding om de boodschap over te brengen.
Ontwikkeling en uitvoering is in handen van Pondres Social Marketing. Manager Sjef Kerkhofs: ‘Deze groep jongeren behoort tot de creators op het internet, dus de keuze om videosharing, widgets, een social media website en peer to peer aanbevelingen te gebruiken sluit prima aan op hun internetgedrag.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid