Yahoo blaakt van optimisme
Is Internet geschikt om ‘the Pepsi feeling’ te verkopen? Nee, zo is het standaardantwoord. Om emotie te communiceren, heb je andere media nodig. Maar het is de vraag hoe lang dat nog zo blijft. Want de mogelijkheden van internet nemen toe. Gebruikers hebben steeds meer breedbandverbindingen. Bovendien neemt internet een steeds groter deel van de mediaconsumptie voor z’n rekening. Volgens recent onderzoek zou vijftien procent van de tijd die Amerikanen aan media besteden al naar internet gaan, en dat is volgens andere onderzoekers nog aan de voorzichtige kant. Voor Chrysler is die ontwikkeling reden om het budget dat naar online reclame gaat, te verhogen. Volgend jaar gaat zo’n twintig procent van het miljoenenbudget naar internet. Bij Yahoo is men er van overtuigd dat internet als reclamemedium een gouden tijd tegemoet gaat. Het bedrijf is zich aan het omturnen naar een mediaconcern. Er zijn specialisten binnengehaald uit de wereld van tv en magazines, die de taal van de adverteerder spreken. Want het gaat er nu niet alleen om dat de internetgebruiker naar de diensten van Yahoo gelokt wordt. Minstens zo belangrijk is dat die diensten op een voor de adverteerder aantrekkelijke wijze met reclame worden gemixt, zonder dat de kritische internetgebruiker afhaakt. Yahoo News en Yahoo Music zijn daar goede voorbeelden van. Internet begint een normaal reclamemedium te worden, en daar wil Yahoo de vruchten van plukken.
Bron : Fortune
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid