Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo blaakt van optimisme

Over online-reclame wordt af en toe wat schamper gedaan. Bij Yahoo denken ze daar anders over. Het internetbedrijf voorziet een gouden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Is Internet geschikt om ‘the Pepsi feeling’ te verkopen? Nee, zo is het standaardantwoord. Om emotie te communiceren, heb je andere media nodig. Maar het is de vraag hoe lang dat nog zo blijft. Want de mogelijkheden van internet nemen toe. Gebruikers hebben steeds meer breedbandverbindingen. Bovendien neemt internet een steeds groter deel van de mediaconsumptie voor z’n rekening. Volgens recent onderzoek zou vijftien procent van de tijd die Amerikanen aan media besteden al naar internet gaan, en dat is volgens andere onderzoekers nog aan de voorzichtige kant. Voor Chrysler is die ontwikkeling reden om het budget dat naar online reclame gaat, te verhogen. Volgend jaar gaat zo’n twintig procent van het miljoenenbudget naar internet. Bij Yahoo is men er van overtuigd dat internet als reclamemedium een gouden tijd tegemoet gaat. Het bedrijf is zich aan het omturnen naar een mediaconcern. Er zijn specialisten binnengehaald uit de wereld van tv en magazines, die de taal van de adverteerder spreken. Want het gaat er nu niet alleen om dat de internetgebruiker naar de diensten van Yahoo gelokt wordt. Minstens zo belangrijk is dat die diensten op een voor de adverteerder aantrekkelijke wijze met reclame worden gemixt, zonder dat de kritische internetgebruiker afhaakt. Yahoo News en Yahoo Music zijn daar goede voorbeelden van. Internet begint een normaal reclamemedium te worden, en daar wil Yahoo de vruchten van plukken.

related partner content for mobile comes here

Bron : Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in