Overslaan en naar de inhoud gaan

Podcast Conference; the week after

DC-er Joost: Weer terug in Nederland alles wat op de Portable Media Expo and Podcast conference is gezegd en gebeurd laten bezinken. Mijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

: Weer terug in Nederland alles wat op de is en laten bezinken. Mijn conclusies na een lang weekend USA. Allereerst, traditionele radio suckt daar inderdaad. Big time.

related partner content for mobile comes here

Dus niet verwonderlijk dat er en masse podcasters opstaan die het beter denken te kunnen. Dat dit adverteerderpotentie heeft is een ding dat zeker is. Vraag is alleen wie er komt met het 'Adwords recept' voor podcasting, of met een ander model. Nu er nog gewerkt wordt aan betrouwbare voor podcasts, lijken vooral cost-per-performance modellen een goede kans te maken.

De vraag is of kosten per bereik of GRP modellen nog wel voldoen. De adverteerder of sponsor kan meer waar voor zijn geld krijgen: vanuit een overtuiging echt investeren in een podcast die aansluit op de behoeften van z'n doelgroep.

Maar time-shifted, on-demand content voor mobiele devices, zoals je podcasten kunt definiëren, biedt natuurlijk nog veel meer mogelijkheden dan alleen adverteren of sponsoren van door anderen gemaakte podcasts. Podcasten is een communicatiemiddel. Een kanaal dat ter ieders beschikking staat en dat je kunt inzetten voor een scala communicatiedoeleinden, in verschillende vormen. Voor entertainment, branded content, informatie of bijvoorbeeld interne communicatie en training. De mogelijkheden zijn er, maar zoals bij elk kanaal bepaalt de kwaliteit van de content (lees: met passie en overtuiging gemaakt) het succes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in