Overslaan en naar de inhoud gaan

Vloggen is dood

Er is veel aandacht vanuit de media voor ‘vloggers’ en het feit dat steeds meer bedrijven gebruikmaken van de invloed die deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is veel vanuit de media voor ‘vloggers’ en het feit dat steeds meer bedrijven gebruikmaken van de invloed die deze videomakers hebben op hun kijkers. Vloggen is intussen geen goede benaming meer voor wat deze creatieve videomakers allemaal uploaden op YouTube.

related partner content for mobile comes here

Vloggen
Vloggers houden een videodagboek bij. Zij praten in de camera over wat hen dagelijks bezighoudt en plaatsen dit op YouTube. Vloggen is begonnen rond 2000 in New York met experimentele vlogs. Snellere internetverbindingen en computers maakten het mogelijk om videobestanden te delen.
Vaker worden er tegenwoordig hele shows opgenomen en gedeeld via YouTube met een miljoenen publiek. Voorbeelden uit Amerika zijn , , en , één van de succesvolste vrouwelijke vloggers ter wereld. Ja, inderdaad. Zij vlogt dan weer wel.

YouTube Creators
In Nederland zijn een aantal videomakers zeer actief op YouTube. Zij uploaden wekelijks video’s die tussen de tien- en honderdduizenden keren bekeken worden. Van gaming video's tot sketches, covers, parodieën, korte films, en tutorials. Vloggen gebeurt uiteraard ook nog, maar meestal als extraatje. Daarom wil ik voorstellen; vloggen is dood, lang leve de YouTube Creators!

Neem , actief sinds 2006 en bereikt gemiddeld 230.000 kijkers per upload. Menig TV-programmamaker zal jaloers zijn op dit bereik. En merken kijken likkebaardend naar de invloed die hij heeft over zijn kijkers.
Bardo is echter vooral succesvol met videoproducties die berusten op zijn bizarre gevoel voor humor. Sketches, literal versions van liedjes en event verslagen bijvoorbeeld. Bardo is niet uitsluitend een vlogger. Hij is een YouTube creator en een beroemdheid onder de doelgroep. Hij kan niet over straat zonder handtekeningen uit te delen en op de foto te gaan met zijn fans.

Net als de jongens van . Zij vloggen niet, zij maken korte video’s die professioneel geproduceerd worden en regelmatig bol staan van de special effects. Ware talenten, met tienduizenden (internationale) kijkers. Maar vloggen, nogmaals, zo kunnen we het niet meer noemen.

DISCLAIMER
Het is wel zo netjes om even te vermelden dat ik eigenaar ben van , een bedrijf dat talent op YouTube verder helpt en onder andere koppelingen tussen merken en dit talent bewerkstelligt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in